Helene Olafsen og Stian Blipp er programledere i Senkveld på TV 2. Dahl / TV 2 / NTB scanpix
Helene Olafsen og Stian Blipp er programledere i Senkveld på TV 2. Dahl / TV 2 / NTB scanpix (Foto: Jan-Petter Dahl / TV 2)

TV 2 er fornøyd med vekst i oktober: – At vi vokser i en tid hvor lineær-TV går tilbake er viktig, sier kanal­direktøren

– Spesielt takket være hovedkanalen og TV 2 Nyhetskanalen som fortsetter sin vekst, skriver kanaldirektør Trygve Rønningen i en pressemelding.

Tv 2 skriver i en pressemelding at de har hatt en god oktober, og en vekst på 1,3 prosent av TV-seerne, sammenliknet med oktober i fjor. 

Totalt landet de på en markedsandel på 23,3 prosent av TV-seerne, skriver de i meldingen. 

– Dette er svært gledelige tall i kanskje den viktigste reklamemåneden i året. Vi har stor suksess med et flertall av våre programmer, så det er mange både internt og blant de eksterne produksjonsselskapene som skal takkes på en dag som dette. Sammen skaper vi uforglemmelige øyeblikk på TV 2, sier kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2 i meldingen. 

Til tross for veksten har det vært en litt tyngre høst for TV 2 enn ventet. Fredrik Skavlan har ikke blitt den seermagneten de trolig håpet på, og leverer stadig svakere seertall. Fredagen som var fikk rett over 250.000 seere med seg sendingen, ifølge NTB

Rønningen skriver i meldingen at mye av den positive utviklingen de ser i seertall skyldes nyhetskanalen. 

– TV 2 er den eneste TV-gruppen som fikk vekst i oktober. Spesielt takket være hovedkanalen og TV 2 Nyhetskanalen som fortsetter sin vekst. TV 2 Nyhetskanalen befester dermed sin posisjon, og er nå jevnstor med TV3. At TV 2-kanalene vokser i en tid hvor lineær-TV går tilbake er viktig. Samtidig fortsetter veksten for TV 2 Sumo, som nylig passerte 400.000 abonnenter, sier Trygve Rønningen ifølge meldingen. 

 

Slik gjør de det i ulike målgrupper, ifølge meldingen: 

Den kommersielle målgruppen 20–49 år:

TV 2: 24,1% (+1pp)

TV 2 Nyhetskanalen: 2,1% (+0,2pp)

TV 2 Zebra: 2,2% (uendret) 

TV 2 Livsstil: 1,6% (-0,3pp)

TV 2 Humor: 1,1% (-0,5pp)

TV 2 Sport 1: 0,4%

TV 2 Sport 2: 0,6%

TV 2 Sport Premium1: 1,2% (uendret)

Til toppen