TV 2 og Egmont slår sammen sine digitale salgsavdelinger: - Vi tror en sammenslått avdeling vil gi bedre resultater

- Vi ønsker å samle de kommersielle og digitale kreftene, sier salgs- og markedsdirektør i TV 2, Bjørn Gunnar Rosvoll.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I dag flyttet den digitale salgsavdelingen i Egmont inn i TV 2s lokaler. Salgs- og markedsdirektør i TV 2, Bjørn Gunnar Rosvoll, tror sammenslåingen kommer til å styrke dem på digitalt salg. 

- Vi ønsker å samle de kommersielle og digitale kreftene i en avdeling, slik at vi samlet sett står sterkere og får mer kompetanse på ett sted, sier han til Medier24. 

Egmont eier TV 2, og den nye, sammenslåtte avdelingen kommer til å bestå av 15 medarbeidere. Åtte kommer fra TV 2 og sju kommer fra den digitale salgsavdelingen i Egmont. I sammenslåingen skal ingen nedbemannes, ifølge Rosvoll. 

- Vi satser sterkere på digitale produkter, og tror at vi, med å ha en såpass størrelse på avdelingen, får samlet kompetanse på ett og samme sted. Samtidig har vi ett og samme varelager som vi selger på, på tvers av hele Egmont, sier han. 

Han sier de håper at sammenslåingen vil få positiv innvirkning på salg og bunnlinja i konsernet. 

- Vi håper jo at vi kommer til å tjene mer penger på dette og tror at en sammenslått avdeling, hvor vi samler kreftene, vil gi bedre resultater, sier han. 

Powered by Labrador CMS