Det norske medie- og teknologikonsernet Schibsted ASA la fredag fram sin resultatpresentasjon for 3. kvartal. Som tidligere preges tallene av gode tall for rubrikkmarkedene, som leverer det meste av overskuddene.
Annonseinntektene er i fritt fall for mediehusene, men VG viser positive tendenser igjen på digital annonsering. Og særlig Schibsteds fire regionaviser leverer oppløftende tall og vekst på abonnement og brukerbetaling.
Konsernsjef Rolv Erik Ryssdal om 3. kvartal, gode rubrikktall og fortsatt tunge tak i mediehusene:
- Framtida ser lys ut for rubrikk fortsatt, sier konsernsjef Rolv Erik Ryssdal i Schibsted ASA. Rubrikkmarkedene leverer gode tall, mens inntektene faller tungt i mediehusene. Konsernet leverte nær 4 millarder kroner i omsetning tredje kvartal, og tett opp mot 400 millioner i resultat før skatt. > Les mer på medier24.com!
Schibsted Norge-sjef Didrik Munch om utviklingen i mediehusene:
Hvordan går det med VG, Aftenposten og regionavisene? Schibsted Norge-sjef Didrik Munch om utviklingen og resultatene for 3. kvartal. > Les også mer på medier24.com!