Konserndirektør økonomi og finans i Schibsted, Trond Berger (t.v.), konsernsjef i Schibsted, Rolv Erik Ryssdal og styreleder i Schibsted, Ole Jacob Sunde etter selskapets kvartalspresentasjon for tredje kvartal 2016 i Oslo fredag morgen.
Konserndirektør økonomi og finans i Schibsted, Trond Berger (t.v.), konsernsjef i Schibsted, Rolv Erik Ryssdal og styreleder i Schibsted, Ole Jacob Sunde etter selskapets kvartalspresentasjon for tredje kvartal 2016 i Oslo fredag morgen. (Foto: Audun Braastad / NTB scanpix)

TV: Hva sier Schibsted-toppene om gode tall på rubrikk, og annonseinntekter i fritt fall for avisene?

Vi snakket med konsernsjefene Rolv Erik Ryssdal og Didrik Munch etter fredagens resultatpresentasjon.

Det norske medie- og teknologikonsernet Schibsted ASA la fredag fram sin resultatpresentasjon for 3. kvartal. Som tidligere preges tallene av gode tall for rubrikkmarkedene, som leverer det meste av overskuddene. 

Annonseinntektene er i fritt fall for mediehusene, men VG viser positive tendenser igjen på digital annonsering. Og særlig Schibsteds fire regionaviser leverer oppløftende tall og vekst på abonnement og brukerbetaling. 

(Fra Schibsteds resultatpresentasjon for 3. kvartal).
(Fra Schibsteds resultatpresentasjon for 3. kvartal).

LES MER i våre saker om Schibsted-tallene fredag: 

Ingen bunn i sikte for regionavisenes annonseinntekter: Faller med 27 prosent på papir – og 30 prosent digitalt

VG kutter seg til pene marginer i 2016 også, men nå brister grunnmuren: 36 prosent fall i annonseinntekter på papir

Etter en tøff høst på børsen, leverer Schibsted sterkt 3. kvartal med nær 4 milliarder i omsetning. Og 44 prosent margin på rubrikk

Konsernsjef Rolv Erik Ryssdal om 3. kvartal, gode rubrikktall og fortsatt tunge tak i mediehusene:

- Framtida ser lys ut for rubrikk fortsatt, sier konsernsjef Rolv Erik Ryssdal i Schibsted ASA. Rubrikkmarkedene leverer gode tall, mens inntektene faller tungt i mediehusene. Konsernet leverte nær 4 millarder kroner i omsetning tredje kvartal, og tett opp mot 400 millioner i resultat før skatt. > Les mer på medier24.com!

Posted by Medier24.com on 4. november 2016

Schibsted Norge-sjef Didrik Munch om utviklingen i mediehusene:

Hvordan går det med VG, Aftenposten og regionavisene? Schibsted Norge-sjef Didrik Munch om utviklingen og resultatene for 3. kvartal. > Les også mer på medier24.com!

Posted by Medier24.com on 4. november 2016

Til toppen