TV: Hva sier Schibsted-toppene om gode tall på rubrikk, og annonseinntekter i fritt fall for avisene?

Vi snakket med konsernsjefene Rolv Erik Ryssdal og Didrik Munch etter fredagens resultatpresentasjon.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Det norske medie- og teknologikonsernet Schibsted ASA la fredag fram sin resultatpresentasjon for 3. kvartal. Som tidligere preges tallene av gode tall for rubrikkmarkedene, som leverer det meste av overskuddene. 

Annonseinntektene er i fritt fall for mediehusene, men VG viser positive tendenser igjen på digital annonsering. Og særlig Schibsteds fire regionaviser leverer oppløftende tall og vekst på abonnement og brukerbetaling. 

LES MER i våre saker om Schibsted-tallene fredag: 

Ingen bunn i sikte for regionavisenes annonseinntekter: Faller med 27 prosent på papir – og 30 prosent digitalt

VG kutter seg til pene marginer i 2016 også, men nå brister grunnmuren: 36 prosent fall i annonseinntekter på papir

Etter en tøff høst på børsen, leverer Schibsted sterkt 3. kvartal med nær 4 milliarder i omsetning. Og 44 prosent margin på rubrikk

Konsernsjef Rolv Erik Ryssdal om 3. kvartal, gode rubrikktall og fortsatt tunge tak i mediehusene:

- Framtida ser lys ut for rubrikk fortsatt, sier konsernsjef Rolv Erik Ryssdal i Schibsted ASA. Rubrikkmarkedene leverer gode tall, mens inntektene faller tungt i mediehusene. Konsernet leverte nær 4 millarder kroner i omsetning tredje kvartal, og tett opp mot 400 millioner i resultat før skatt. > Les mer på medier24.com!

Posted by Medier24.com on 4. november 2016

Schibsted Norge-sjef Didrik Munch om utviklingen i mediehusene:

Hvordan går det med VG, Aftenposten og regionavisene? Schibsted Norge-sjef Didrik Munch om utviklingen og resultatene for 3. kvartal. > Les også mer på medier24.com!

Posted by Medier24.com on 4. november 2016

Powered by Labrador CMS