LUKSUSFELLEN er blant TV2s mest sette programmer.
LUKSUSFELLEN er blant TV2s mest sette programmer. (Foto: TV3/MTG)

TV3 og MTG spiser seg innpå konkurrentene: Fornøyd med nok en «superonsdag»

- Kommersiell andel på 30,2 prosent, melder MTG.

  • Endret

I en pressemelding fra MTG/TV3 sier tv-gruppen seg særdeles godt fornøyd med onsdagen, som er blitt kanalenes nye «superdag», ifølge dem selv:

Denne sesongen har onsdagen på TV3 befestet seg som MTG TVs gullrekkedag, og i går fikk vi igjen årsbeste for MTG TV med en kommersiell andel på 30,2 prosent - hvilket er kun 1,9 prosentpoeng lavere enn TV2-gruppen.

I superprime (sendetidspunktet mellom kl. 20.00 og kl. 23.29) er både TV3 og MTG TV soleklart største kanal og kanalgruppe, med henholdsvis 25,6 % og 38,6 % i kommersiell andel.

Det er doku-reality med forbruker og penger i fokus som gir suksessen, i kombinasjon med en senkveld med Paradise Hotel. Sport gir også gode seertall, med rettighetene til Champions League:

På TV3 gir egenproduksjonene kanalen en stabil TV-kveld som startet med Norges styggeste rom (73.000 seere i snitt, kommersiell andel på 19,3%), Luksusfellen (199.000 seere i snitt, kommersiell andel på hele 28,8%), Boligjakten (210.000 i snitt, kommersiell andel på 25,7%) og avslutningsvis Paradise Hotel (137.000 lineære seere, og en fantastisk kommersiell andel på 31,1% + nettseerne i tillegg). Paradise Hotel er det mest sette kommersielle programmet i sendetidspunktet med over en tredjedel av de kommersielle seerne.

På Viasat 4, som i går fikk en veldig god kommersiell andel på 9,7%, var det Champions League-kampen mellom Porto og Bayern som dro lasset med i snitt 137 000 seere, og 181 000 seere på det meste.

- Det er jo svært gledelig å se at TV3 nå har levert knalltall over en lang periode på onsdagene, noe som viser at det ikke er et blaff, men at vi virkelig har et godt fundament å bygge videre på, sier pressesjef i MTG TV, Line Vee Hanum, i pressemeldingen.

- Det er utrolig hyggelig å se at vi nå får betalt for gode kvalitetsprogrammer og god programmering på kanalen. Ved at vi har flyttet Paradise hotel en time senere har vi greid å utvide vårt tilbud til våre seere. Vi får mer ut av primetime, og med så mange gode programmer etter hverandre ser vi at vi klarer å utfordre de to andre kommersielle kanalhusene. På onsdagene er vi størst i superprime og i 22.30-sendetidspunktet får vi en fantastisk andel på 31,1%, i den timen er vi nesten dobbelt så store som TV2, og tre ganger så store som TVN. Vi har fortsatt mye å ta tak i, men det er gøy å se at vi kan være en tydelig utfordrer, sier programdirektør i MTG TV, Andreas Bakka Hjertø.

Til toppen