Elle-redaktør Signy Fardal (nede til høyre) sammen med redaksjonen og United Influencers, som nå har overtatt lisensen på motebladet.
Elle-redaktør Signy Fardal (nede til høyre) sammen med redaksjonen og United Influencers, som nå har overtatt lisensen på motebladet. (Bilde: UI)

United Influencers har overtatt den norske utgaven av Elle - og flytter trykkingen hjem til Norge

Nå er det Ålgård Offset sør for Sandnes som skal trykke ukebladet.

  • Endret

Etter at norske Elle nylig fikk nye eiere, trykkes mote- og livsstilsbladet for første gang på et norsk trykkeri.

Det andre Elle-nummeret som trykkes hos Ålgård Offset sør for Sandnes, gikk i trykken forrige uke, skriver Dagens Næringsliv.

– Det er jo litt moro at vi velger et norsk trykkeri. Jeg kan ikke huske, i de 20 årene Elle har eksistert, at vi noen gang har trykket i Norge, sier sjefredaktør Signy Fardal.

Etter usikkerheter rundt magasinets norske utgave i vår, kjøpte bloggnettverket United Influencers i mai lisensen til å publisere under den franske Elle-merkevaren.

– Nå er vi alene og bitte små, og da vi var ute og shoppet, kikket vi selvfølgelig på trykkerier som har trykket tidligere. Men det var Ålgård som kunne konkurrere på både pris og kvalitet, sier Fardal.

Ålgård Offset har 65 ansatte, og doblet i 2016 resultatet sitt før skatt, fra 8 til 16 millioner.

– Det var noen valutaeffekter som slo inn, men hvis du ser på driften, økte resultatet fra 11 til 16 millioner kroner. Det skyldes en god produksjon der vi har veldig flinke folk i bedriften, en god utnyttelse av utstyret og en gunstig valutasituasjon, sier daglig leder Bjarte Løyning.

Til toppen