VINNERTEAMET: Fra venstre - Bjørn Sætre (filmklipp), Christina Hope (prosjektleder og tekstforfatter), Jostein Dahl Gjelsvik (digital rådgiver), Ida Bergersen (grafisk designer), Sara Strand (kreatør, rådgiver sosiale medier og tekstforfatter), Per Helge Devold (rådgiver og kreativt ansvarlig) og Benedicte W. Elsrud (prosjektleder og tekstforfatter).
VINNERTEAMET: Fra venstre - Bjørn Sætre (filmklipp), Christina Hope (prosjektleder og tekstforfatter), Jostein Dahl Gjelsvik (digital rådgiver), Ida Bergersen (grafisk designer), Sara Strand (kreatør, rådgiver sosiale medier og tekstforfatter), Per Helge Devold (rådgiver og kreativt ansvarlig) og Benedicte W. Elsrud (prosjektleder og tekstforfatter). (Bilde: I&M Kommunikasjon)

Varm tøffelheltkampanje fra I&M og Tova vant Amedias reklamekonkurranse «Tett På» for fjerde kvartal

Tova ga bort tøfler til rusavhengige, som ville gi dem videre igjen. Da sørget en effektiv kampanje for å finne tøffelhelter til å levere gavene landet rundt.

I&M Kommunikasjon vant Amedia Markeds reklamekonkurranse «Tett På» for fjerde kvartal 2016.

Byrået vant med en reklamekampanje for TOVA, Shoes for life.

«Tett På» er en konkurranse som kårer den beste reklamen i Amedia Markeds lokale medier. Det kåres en vinner hvert kvartal, og blant disse kåres årets vinner, som offentliggjøres på Gullblyanten i mars.

I Oslo er det over 5000 rusavhengige og vintertiden er spesielt vanskelig for mange.

Gjennom kampanjen ”Tøffelhelter” delte TOVA ut 400 tøffelpar til selgere av magasinet =OSLO og beboere ved ulike hospits i Oslo.

Det viste seg at mange ville gi tøflene videre i julegave til en som virkelig har betydd mye.

– Dessverre var det ikke alle som kunne levere julegaven selv, derfor søkte vi etter tøffelhelter som skulle hjem til jul og som kunne ta med en gave på veien, sier Per Helge Devold, daglig leder i I&M Kommunikasjon.

 

Se byråets egen presentasjon av kampanjen:

Tøffelhelter - kampanje fra I&M for Tova

 

Posted by Medier24 on 25. januar 2017

 

Fra annonsekampanjen.
Fra annonsekampanjen.

Ved bruk av Facebook og lokalaviser søkte byrået og TOVA etter tøffelhelter - og skyss til tøflene som skulle fra Oslo til alle deler av landet.

– Tøffelheltene møtte opp i Oslo sentrum for å hente tøflene, og bak hvert eneste par lå det sterke historier. Vi er også veldig takknemlig for at statsministeren ville være vår første tøffelhelt og bidro til at årets varmeste julegave kom frem, sier Devold.

I juryens begrunnelse står det følgende:

«TOVA trengte hjelp fra publikum, til å være bud og dele ut tøfler til folk i hele Norge. Ved hjelp av annonse i lokalavis fant tøflene sine nye eiere. Bra jobba»

Dermed går kampanjen videre til finalen med tre andre kvartalsvinnere. Årets vinnerteam blir premiert med en tur til New York og ad: tech-konferansen i 2017. Vinneren offentliggjøres på Gullblyanten 2017.

 

Lokale reklamekampanjer

Bak vinnerkampanjen fra fjerde kvartal i år sto følgende team: Bjørn Sætre (filmklipp), Christina Hope (prosjektleder og tekstforfatter),bGjelsvik (digital rådgiver), Ida Bergersen (grafisk designer), Sara Strand (kreatør, rådgiver sosiale medier og tekstforfatter), Per Helge Devold (rådgiver og kreativt ansvarlig) og Benedicte W. Elsrud (prosjektleder og tekstforfatter).

I kriteriene til prisen står det blant annet at bidragene skal være lokalt forankret og godt fortalt til lokalsamfunnet. Konkurransen er åpen for kampanjer i hele Amedia Markeds produktspekter. Reklamebyråer, kreatører og kreative team har anledning til å delta.

I juryen sitter juryleder Magnus Høgberg Hansen fra Anorak, Christian Bråthen-Nordland fra S & B-N, Sveinung Arnestad fra SMFB og Vegard Kvalvaag fra Amedia Marked.

 

Til toppen