Veronika Skagestad er ansatt som ny Communications Manager i Food Folk Norge AS, som forvalter merkevaren McDonald’s i det norske markedet.
Det opplyser selskapet i en pressemelding.
– Det er utrolig spennende å få lov til å jobbe med en så stor, internasjonal merkevare som McDonald’s. Jeg gleder meg spesielt til å bidra til å knuse myter og å fortelle historier om McDonald’s arbeid innen bærekraft i verdikjeden, produktutvikling og ikke minst bidrag i lokalsamfunnet, sier Skagestad i meldinga
Hun har siden 2013 vært kommunikasjonsrådgiver i TINE SA hvor hun har hun har hatt særlig ansvar for merkevarer og konsepter.
– Vi har gledet oss til å få Veronika på plass, og ser frem til hennes bidrag til å bygge merkevaren McDonald’s videre i det norske markedet. Veronikas bakgrunn fra TINE er midt i blinken for oss og vårt arbeid for å skape forandring for godt gjennom tett samarbeid med leverandører, myndigheter og NGO-er, sier Mette Vonen, Director of Marketing & Communications i Food Folk Norge.
McDonald’s i Norge har ca 2 800 ansatte fordelt på 70 restauranter - og planlegger å åpne 20 nye restauranter de neste fem årene.