VESTVIKEN24: Redaktør Jan-Erik Hvidsten og journalist Magnus Nilsen.
VESTVIKEN24: Redaktør Jan-Erik Hvidsten og journalist Magnus Nilsen. (Foto: Anne Charlotte Schjøll, Tønsbergs Blad)

Vestviken24 har snart 10.000 brukere etter en liten ukes drift

Amedias tredje næringslivsnettsted er lansert.

- Vestviken24.no gir oss muligheten til å ta på oss den regionale hatten og gå dypere inn i næringslivet utover det lokalavisene i Vestfold dekker, sier Jan Erik Hvidsten i en artikkel publisert i både i papiravisene og på den nye nettsiden Vestviken24.

Hvidsten er redaktør for Vestviken24, hvor TB-redaktør Sigmund Kydland står som ansvarlig redaktør. Bak nettstedet står de seks Amedia-avisene Tønsbergs Blad, Sandefjords Blad, Østlands-Posten, Gjengangeren, Jarlsberg Avis og Øyene.

Forrige uke ble nettstedet lansert, og det er allerede fylt med en solid mengde stoff. Både egne, regionale saker, og litt generelt økonomi- og næringslivsstoff.

Blant sakene på topp i dag torsdag er en oversikt over gode bankresultater, rekordresultat for Jotun - og en sak om at nedgangen fortsetter for Torp lufthavn.

Og starten har vært god, opplyser redaktør Hvidsten til Medier24: 

- Trafikktallene hittil er positive. I går onsdag hadde vi etter sju dager den beste dagen med 9.500 unike brukere. I Vestfold-sammenheng kryper vi da allerede forbi Gjengangeren, for eksempel, sier han.

- Også annonsesalget hittil er svært positivt, og mottakelsen det samme. Mange har gitt oss svært hyggelige tilbakemeldinger. Vestfold er et fylke med flere nesten like store byer, som ikke alltid er like flink til å samarbeid, sier Hvidsten, med klare ambisjoner om å styrke identiteten og samarbeidet.

vestviken24

Avisen er åpenbart inspirert av Nordlys-eide Nord24, som var først ute i konsernet og gjennom 2014 raskt etablerte seg med over 20.000 daglige brukere. Siden har flere av avisene på Vestlandet gått sammen om å etablere Vest24. Og nå altså «Vestviken24».

Ifølge artikkelen i Tønsbergs Blad skal Vestviken24 levere pluss minus fem redaksjonelle saker hver dag. Ambisjonen er både reportasjer, nyheter, politikk og andre lokale og regionale saker. Og tanken er å løfte seg også utover Vestfold, mot Kongsberg, Grenland og Drammen.

- Noe av det morsomste med dette er at vi krysser bekkefarene som sier at «her slutter Sandefjords Blads dekningsområde» og «her begynner Østlands-Posten sitt». En friere geografisk dekning og samarbeid og samling av ressurser, gjør at vi øker Vestfolds attraktivitet som bosted. Det er mentalt langt mellom Vestfold-byene, men fysisk og tidsmessig er reiseavstanden kort, sier Jan Erik Hvidsten til Tønsbergs Blad. 

Til toppen