VG+-redaksjonen feirer 175.000 betalende abonnenter.
VG+-redaksjonen feirer 175.000 betalende abonnenter. (Foto: Janne Møller-Hansen/VG)

VG+ feirer at de har passert 175.000 abonnenter

– Vi har jobbet for å skape mer bredde og dybde i VG+s tilbud til leserne. Det ser vi nå resultater av, sier redaktør for VG+, Jane Throndsen.

VG+ har nå passert 175.000 abonnenter og er med det Norges desidert største digitale tjeneste for betalt innhold, skal vi tro redaktør for VG+. Jane Throndsen. 

Hun sier de har hatt en formidabel vekst, spesielt de siste to årene. 

– I 2017 og 2018 har hele 77.380 nye abonnenter ønsket å bli en del av det hurtig voksende VG+-universet. Dette utgjør en vekst på formidable 79 prosent. Mange fornøyde kunder gir også god økonomi til å utvikle journalistikken og tjenesten videre. De to siste årene har inntektene til VG+ gitt 238.458.304,00 kroner i VG-kassa, sier hun i melding til Medier24. 

 

– En «gamechanger» 

Målet var å nå 175.000 abonnenter innen utgangen av 2018, og det har vært en hard kamp, forteller Throndsen. 

– Mange mente at vi kom til å rive i forsøket, men i fellesskap med fornøyde brukere maktet vi å løfte oss over. Den prestasjonen er vi stolte av, sier hun videre. 

Throndsen sier de fremdeles jobber med å finne den perfekte balansen mellom åpnet innhold og betalt innhold, men mener likevel resultatene de nå ser viser at de gjør mye rett. 

– Nordmenn har en høy betalingsvillighet for nyheter. Blant verdens høyeste faktisk. Vi har jobbet for å skape mer bredde og dybde i VG+s tilbud til leserne, det ser vi nå resultater av, sier hun. 

Redaktøren gleder seg over at mange betalende abonnenter, også gjør det enklere å satse på dyptpløyende journalistikk. 

– For VG har brukerbetaling blitt en «gamechanger». Påkostet journalistikk er noe våre leser ønsker og er villige til å betale for. Det gir også VG et nytt og stadige viktigere inntektsben å stå på. Å forsterke denne symbiosen er nå en helt vesentlig del av vår strategi på vei inn i framtiden, sier Throndsen. 

Til toppen