Digitalredaktør Ola Stenberg i VG.
Digitalredaktør Ola Stenberg i VG. (Foto: VG)

– «Familieklubben» skal være et kinderegg, sier Ola Stenberg om VGs nye satsing

Ny journalistisk satsing skal få folk til å logge inn.

Nylig dukket det opp en helt ny journalistisk satsing på nettsidene til VG. Fra før har de nisjer som Vektklubb, Tek, Godt, Mitt Anbud, Pent, Dine Penger, E24 og Min Mote. 

Familieklubben skal være noe for alle barnefamilier og lages i første omgang av én journalist, men flere i nisjeavdelingen kan bidra, forteller digitalredaktør Ola Stenberg i VG.

Skjermdump fra Familieklubben sine nettsider..
Skjermdump fra Familieklubben sine nettsider..

– Redaksjonelt innhold relevant for familier er en viktig del av oppdraget vårt, og vi har erfaring med at det blir godt lest. Nå ønsker vi å bygge en klubb som både gir godt innhold, fordeler for medlemmene og i enden en bedre hverdag for brukeren og VG. Et kinderegg for familier der ute, opplyser han.

På sine nettsider beskrives de satsingen som noe som skal opplyse, overraske, begeistre og underholde. De skal lage journalistikk med eksperter om barnemat, barnepsykologi, familieterapi og ha skarpe tekster fra egne bloggere om livene sine.

 I motsetning til Vektklubb, så skal ikke et medlemskap koste penger, men man må logge inn med Schibsteds egen id for å bli med.

– Det har vært mye snakk om hvor viktig det er få få brukere logget inn, men ikke nok snakk om hva det er som skal gjøre det verdt å logge inn. Det har vi tenkt til å gjøre noe med - og Familieklubben er ett eksempel på grep vi tar, sier Stenberg og fortsetter:

– Jeg tror kombinasjonen av godt og relevant innhold, funksjonalitet og fordeler er en bra oppskrift for fremtidig suksess med innloggede brukere.

 

Til toppen