Innholdssjef Svein Arne Haavik og daglig leder Jonas Ibsen Brynildsrud flankert av noen av selskapets nyrekrutteringer. Fra venstre: Nina Lorvik, Thea Hermansen, Trygve Tellefsen, Oda Louise Toven og Marianne Dønnum.
Innholdssjef Svein Arne Haavik og daglig leder Jonas Ibsen Brynildsrud flankert av noen av selskapets nyrekrutteringer. Fra venstre: Nina Lorvik, Thea Hermansen, Trygve Tellefsen, Oda Louise Toven og Marianne Dønnum. (Foto: VG Partnerstudio)

FOLK

VG Partnerstudio vokser videre: Økte omsetningen med 60 prosent, har passert 70 millioner kroner og ansatt 8 nye medarbeidere

På to og et halvt år har byrået gått fra null til 29 ansatte. Her er de siste tilskuddene på stammen.

Norges største nettavis VG var ikke først ute da mediehuset for alvor satte i gang med innholdsmarkedsføring for snart tre år siden, men siden har satsingen gitt både kontroverser, oppmerksomhet - og ikke minst inntekter. Som igjen finansierer journalistikk. 

VG Partnerstudio skaper også arbeidsplasser, og nå melder byrået om åtte nye ansettelser: 

- Til sammen teller vi nå 29 medarbeidere, og vi har hatt en vanvittig vekst siden vi startet selskapet for to og et halvt år siden, sier daglig leder Jonas Ibsen Brynildsrud i en melding. 

Selskapet - som er et heleid datterselskap av VG - melder også om en omsetningsvekst på over 60 prosent i 2017. Med inntekter på drøyt 44 millioner i 2016, vil det si at omsetningen i fjor passerte 70 millioner kroner. 

 

Utvider på flere felt

Antall kunder skal også ha økt fra 22 til 62, ifølge Brynildsrud. Og med stadig flere oppdrag trengs det flere folk. Ikke bare på ren innholdsproduksjon: 

- Vi ser at våre kunder i stor grad ønsker helhetlig bistand - på alt fra analyse og strategi - selvfølgelig i tillegg til det aller viktigste: Godt innhold tilpasset alle relevante kanaler. Derfor er det også viktig at vi i VG Partnerstudio kan levere på de ønskede områdene, sier Ibsen Brynildsrud.

De åtte som nå er ansatt, er følgende:

  • Forretningsutvikler Mikaela Folkestad (26). Mikaela kommer fra Orkla der hun har vært produktsjef i Pierre Robert, med ansvaret for strategi, produktutvikling, innovasjon og markedsføring i Norden.
  • Kommersiell rådgiver Marianne Dønnum (38). Marianne kommer fra stillingen som prosjektleder i design- og teknologibyrået Unfold. Tidligere har hun vært leder for VGs inhouse reklamebyrå Tactus. Hun har også erfaring som rådgiver i mediebyråene OMD og MEC.
  • Kommersiell rådgiver Trygve Tellefsen (29). Trygve kommer fra OMD AS hvor han har jobbet som Medierådgiver de siste tre årene. Han har tidligere erfaring fra blant annet JCP AS som Event Manager, og fra kundesiden. Trygve har vært ansvarlig for flere Internasjonale kunder, og har tyngde innen strategiske- og kreative prosesser.

- I og med at vi har mangedoblet antallet kunder fra starten for to år siden, har det vært et meget stort behov å få styrket den kommersielle staben. Med Marianne og Trygve har vi fått til akkurat det, sier kommersiell sjef Anne Bolstad.

 

Styrker seg på video og innhold

Byrået styrker seg også på flere former for innholdsproduksjon, og skriver videre om ansettelsene:

  • Innholdsprodusent Patrik Eian Fjeldstad (27) kommer fra VGTV - der han har vært med siden starten. - Patrik er en svært dyktig videojournalist, og ditto teknisk videoprodusent. Fjeldstad har også vært en del av VGTVs «breaking news»-gruppe som har dekket de største nyhetshendelsene for VG med levende bilder. Han vil være et viktig bidrag til at VG Partnerstudio i enda større grad kan levere innholdsmarkedsføring i levende bilder, heter det i meldingen. 
  • Innholdsprodusent Thea Hermansen (30): Fotograf og innholdsprodusent innen video, med åtte års erfaring fra reklamebransjen. Hun har jobbet både nasjonalt og internasjonalt med reklamekampanjer, innhold til sosiale medier, TV, blogg og film/foto. 

- Vi ser at stadig flere av våre kunder ønsker videoinnhold som en viktig del av de innholdsuniversene vi skaper sammen med dem. Ikke minst i sosiale medier vil levende bilder være en forutsetning for å nå gjennom i tiden som kommer, sier innholdssjef Svein Arne Haavik. Og forteller videre om de tre siste ansettelsene i denne runden: 

  • Innholdsprodusent Oda Louise Toven (27):  Kommer fra kommunikasjonsbyrået Dinamo. De siste fire årene har hun jobbet både operativt og strategisk med strategiutvikling, kampanjeplanlegging, innholdsproduksjon, merkevarebygging og posisjonering for en rekke offentlige og private virksomheter. Oda er utdannet medieviter ved Universitetet i Oslo.
  • Innholdsprodusent Kine Vatle Faksvåg (23): Kommer fra Egmont Publishing hvor hun har jobbet som digitaljournalist og frilanser i klikk.no de to siste årene. Har skrevet artikler for alle Klikks nisjer og jobbet med søkemotoroptimalisering.
  • Innholdsprodusent Nina Lorvik (25): Har en mastergrad i journalistikk, og verdifull lokalavis-erfaring. Har de siste årene jobbet som redaksjonsmedarbeider for utdanning.no og ung.no.

 

Til toppen