Vice Media ansetter Jakob Hoberg i rollen som Business Development Manager. Han skal utvikle forretningsmuligheter og skape vekst for VICE Media i Norge.

VICE ekspanderer i Norge: Ansetter Jakob Hoberg i rollen som Business Development Manager i Oslo

Han skal utvikle forretningsmuligheter og skape vekst for VICE Media i Norge, sier selskapet.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Jakob Hoberg skal være med å identifisere og utvikle forretningsmulighetene for VICE i det norske markedet, skriver selskapet i en pressemelding.

VICE Media skriver at de i juni måned hadde 235.000 norske lesere - som til sammen utgjorde 535.000 sidevisninger og i tillegg 528.700 norske avspillinger på YouTube.

– VICE har allerede 235.000 lesere i måneden på tvers av alle digitale kanaler - og det uten en lokal redaksjon. Det forteller oss at unge mennesker i Norge har et stort behov for kvalitetsinnhold og utenriksstoff, sier Hoberg i meldinga og fortsetter:

– Det sier oss også at norske unge lesere, akkurat som globaliserte millennials i resten av verden, ikke nødvendigvis identifiserer seg med det tradisjonelle nyhetsinnholdet, men i den gode autentiske historien. Vi tror og mener at tiden er moden for å bringe verden til Norge og Norge til verden, sier han.

– Stort potensiale

VICE sitt in-house kreative byrå Virtue ser også et stort potensiale i Norge. I Danmark og Sverige arbeider byrået allerede med flere store merkevarer, skriver de.

– Vi ser også et stort potensiale i det norske markedet og vil derfor gjerne investere i noen profesjonelle krefter i utviklingen af VICE og Virtue Norge. Derfor har vi tatt Jakob Hoberg inn som Business Development Manager. Jakobs erfaring og nettverk gjør ham til det opplagte valget, da han vil kunne se og utnytte de potensielle forretningsmuligheter som finnes i det norske marked samt åpne opp for vekstmuligheter for VICE og Virtue i Norge, skriver sier Vice President Anja Thomsen i VICE Media Scandinavia - Virtue Worldwide.

Jakob Hoberg har tidligere erfaring som Creative Director i mediebyrået MEC Global, Marketing Technologist hos digitalbyrået Making Waves, samt vært Mobile Creative hos Norges ledende nettavis, Aftenposten.

I Aftenposten var Jakob Hoberg med på å utvikle en nyhetsapp som vant gull til World Digital Media Awards i 2015. Jakob Hoberg har også erfaring som selvstendig næringsdrivende.

Powered by Labrador CMS