VICTORIA SCHULTZ og PÅL NEDREGOTTEN får nye roller og titler i Amedia.
VICTORIA SCHULTZ og PÅL NEDREGOTTEN får nye roller og titler i Amedia.

Victoria Schultz og Pål Nedregotten rykker opp et hakk i Amedia og blir konserndirektører

Schultz får ansvar for Salg og Marked, Nedregotten fortsetter med ansvar for innovasjon, forretningsutvikling og strategisk analyse.

Victoria C. Schultz blir ny konserndirektør for Salg og Marked og blir en del av Amedias konsernledelse.

Pål Nedregotten blir fast medlem av konsernledelsen som konserndirektør for innovasjon, forretningsutvikling og strategisk analyse, et område han har hatt ansvar for en tid allerede.

Det melder Amedia torsdag morgen.

Victoria C. Schultz (45) er i dag regiondirektør for Amedia Buskerud og administrerende direktør i Drammens Tidende.

- Hun vil tiltre sin nye rolle 29. mars og vil da få overordnet ansvar for salgs- og konkurrentstrategi, salg til nasjonale kunder, kanaleierskap til alle salgskanaler og ansvaret for yield management i Amedia, skriver konsernet.

Schultz er utdannet siviløkonom fra Universitetet i Edinburgh og har tidligere jobbet i Orkla Media, Det Berlingske Officin og Søndagsavisen  i Danmark, Dagbladet og Bernergruppen samt Nationen og Tun Media.

Hun kom til Amedia i 2011 og har her vært finansdirektør i Amedia Salg Marked, investeringsdirektør i Amedia Vekst, fram til hun tiltrådte sin nåværende stilling i 2014.

Pål Nedregotten (47) vil som konserndirektør ha ansvaret for forretningsutvikling og innovasjon, strategisk innsikt og analyse.

- Han har som innovasjonsdirektør det siste året rapportert direkte til konsernsjef Are Stokstad, som nå ønsker å ha Nedregotten som et fast medlem av konsernledelsen, opplyser konsernet. 

Pål Nedregotten har medievitenskap og statsvitenskap fra Universitetet i Oslo. Han har jobbet i skjæringspunktet mellom journalistikk og utvikling siden 1994, og har vært delaktig i hele reisen med å ta norsk journalistikk på nettet helt siden 1995, fra å være sentral i utviklingen av Telenors redaksjonelle portal Origo til å drive nyhetsbyrå som startup, til å jobbe som rådgiver og digital konsulent for norske medieselskaper.

Han har vært ansatt i Amedia siden 2005 og har hatt roller som utviklingsredaktør og produktdirektør.

Til toppen