Vipps-kampanje tok den gjeveste prisen i ANFO Effekt. Se alle vinnerne her

- En imponerende suksesshistorie, sier juryen om Vipps-lanseringen fra DNB med hjelp fra byråene Vizeum og POL.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Tirsdag kveld var det tid for årets ANFO Effekt-fest, med kåring av fjorårets beste markedskampanjer i regi av Annonsørforeningen.

Med hele 84 innsendte caser var det hard konkurranse om priser i seks kategorier, og en «hovedpris» Grand Prix.

Og den gikk til lanseringen av DNBs Vipps-app, som byråene Vizeum og POL står bak sammen med annonsøren.

Juryen uttaler om vinneren:

Dette er et case som står ut blant mange sterke cases i årets konkurranse.

Vinneren har levert et case som forteller en imponerende suksesshistorie, tuftet på et godt produkt og solid forståelse av markedet.

Juryen fremhever spesielt at for å bli ledende i kategorien så var tiden knapp, og lot seg imponere av handlingskraften som ble utvist for å få produktet raskt lansert.

Juryen lot seg videre imponere av solid innsikt, en tydelig strategi og en løsning som gjør noe som kan oppleves som komplisert, veldig enkelt og som VIPPS ble til et hverdagsuttrykk og på mange måter allemannseie.

Juryen finner caset faglig interessant, veldokumentert og til inspirasjon for alle norske markedsførere.

Vi gratulerer DNB, Vizeum og og POL med Grand Prix i ANFOeffekt 2015!

 

Slik gikk ANFO Effekt 2016 - her er alle prisvinnerne:

Kategori NY 

Gull DNB med caset «VIPPS» : Suksess med nytt produkt og merkevare i kategorien mobilbetalingsløsning” Vizeum
Sølv Harald A. Møller med caset “Stolleken fylte setene i den nye Passat'en” Mediacom
Bronse REMA 1000 med caset “LEV VEL” McCann
Diplom Orkla Home & Personal Care med Jordan og caset “Hele Norge har fått "klutenallergi" Orkla Home & Personal Care
Diplom Orkla Idun med caset “Idun ketchup - en ny turkamerat? finn.no

Kategori Vekst 

Gull Tine / Norvegia og caset «Noen forhold vokser livet ut». Mediacom
Sølv Orkla Home & Personal Care med Klorin og caset "Vekstrakett med nye formater og kommunikasjon». Orkla Home & Personal Care
Bronse Harald A. Møller med VW og caset "VW Vekst» Mediacom
Diplom Kristiansand Dyrepark og caset "KRISTIANSAND DYREPARK NÅR NYE HØYDER!». Carat

Kategori Smart Multi 

Gull Orkla Confectionery & Snacks og Smash med caset "Fant tilbake til røttene: Doble omsetningen! saatchi & saatchi
Sølv Solo og caset «Solo Goodiebag» OMD
Bronse Mills og caset Case «Melange gjenopplivet flytende» Mills
Diplom Bislett Alliansen og caset “ExxonMobil Bislett Games 2015 Concept Communication
Diplom Elkjøp av caset “Elkjøp Black Friday” Carat

Kategori Smart Single 

Gull Mills / Stryhns med caset “Det er deilig å være litt dansk i Norge” Mills
Sølv Takeda Nycomed og market Noskapin med caset “«Noskapin – når forkjølelsen setter inn» Starcom
Bronse Orkla House Care med caset “Vær- og malemelding fra Jordan Maleverktøy” Orkla House Care
Diplom Stranda med caset “Hverdag med en VRI” IUM
Diplom Spar med caset “SPAR - Høyere salg ved smart bruk av kundedata” Carat

Kategori BtoB 

Bronse Svea Finans med caset “Topplinjefinansiering” Svea Finans
Diplom Glava AS med caset “Hvordan snu fallende kurver med ett, tydelig kommunikasjonskonsept? Maxus Communications

TNS Innsiktspris

Spar med caset “SPAR - Høyere salg ved smart bruk av kundedata” Carat

ANFO Effekt Grand Prix

  DNB med caset «VIPPS» : Suksess med nytt produkt og merkevare i kategorien mobilbetalingsløsning” Vizeum +
Powered by Labrador CMS