For et år siden ble det satt ned en gruppe som skulle profesjonalisere influenser-bransjen: – Vi er usikre på om den fortsatt er i drift
GDPR gir programmatisk kollaps. Markedsførere krever en «ny digital verdensorden». Her er ukas 5 lesetips fra Jan Morten
Velkommen til Amazon! Google uroer bransjen. Og Facebook kjemper for tilliten. Her er ukas 9 lesetips fra Jan Morten
Norge må utrede rettferdig skattlegging av globale aktører. Vi kan ikke vente på overnasjonale løsninger
En særnorsk Google-skatt kan komme til å ramme norske bedrifter og markedsførere. Dette må løses globalt
Klar for jobb igjen etter inneklemt helg? Her er 7 ferske lesetips om reklame, markedsføring og teknologi
Han begravde «Mad Men» og introduserte «Math Men». Hva skjer med WPP nå som den mektige reklametoppen må gå av?
Vil annonsører og brukere rømme fra Facebook? 8 lesetips fra ANFO etter nok en intens uke på sosiale medier
Mark Pritchard startet det digitale opprøret. Nå sier han igjen klart fra om hvordan mediebyråene og andre digitale aktører bør opptre framover
De gikk fra annonser på 400.000 sider til «bare» 7000 nettsteder - med samme resultat. Her er ukas 5 lesetips fra ANFO
En særnorsk «Google-skatt» vil neppe treffe de globale aktørene - men heller ramme norske annonsører og markedsførere
Ett år har gått siden Procter&Gamble startet den digitale oppvasken. Her er 5 ferske artikler om reklame og markedsføring som som du bør få med deg
ZERoh! gikk fra 0 til 111 millioner kroner på tre år. Nå hedres markedsjobben med Grand Prix på ANFO Effekt. Se alle vinnerne her!
Norske annonsører finansierer falske nyheter: MBL og ANFO fant 91 norske bedrifter på tvilsomme nettsteder
Litt for mange av oss har noe ukritisk latt oss lede inn i en digital flokk. Uten å være sikker på at den som løper fremst, løper i riktig retning
MediaPuls 208: Even Westerveld ville lage en «Vær varsom-plakat» for kommersielt innhold - og har fått ANFO med seg på laget
Denne målgruppa må du nå, mener Adina og Kristin: Skriver bok om «superkreftene» til urbane, skandinaviske kvinner
Annonsørene heier på norske medier, men kan ikke velge dem for å være snill. Effekt vinner uansett, slår Norwegians markedsdirektør fast
Hun er «Årets foredragsholder»: Markedsdirektør Kathinka Sommerseth i Storebrand får ANFO-pris for datadrevet fagprat
Norges største annonsører sender i dag en sjeldent klar beskjed: Vi kutter i TV-budsjettene! Men taler de for døve ører og fornektelse i bransjen?
Programmatisk annonsering ble solgt inn som selve nirvana. Resultatet har blitt digital waste og store paradokser
Ute i verden opplever jeg en økende skepsis til det digitale og kanskje spesielt programmatisk. Hvordan skal dette gå?
Nok en hederspris til Futatsu-partner og reklameveteran Svein Larsen: Fikk «Årets birøkter» på ANFO Effekt
Verdens største annonsør har fått nok av skjulte rabatter og svindel. Procter & Gamble med krystallklare krav og nye kontrakter til byråene
- Det er viktigere enn noen gang å tenke effekt og helhet i kommunikasjonen, sier juryleder for årets ANFO Effekt-priser
Lurer verdens største mediebyråer kundene sine for milliarder av kroner? Her er mannen bak den amerikanske sjokkrapporten
Det blåser opp til ny storm om programmatisk: ANFO mener annonsører som ikke får gode svar, bør bytte mediebyrå
Her er de 15 endelige kandidatene til ANFO-prisen «Årets foredragsholder» - sjekk det sterke finaleheatet
Digitale muligheter og annonseteknologi gir fantastiske muligheter. Men også større problemer enn noen gang