13. august

om 8 dager

Hva har kommunikatører og medier lært av koronakrisen?

  • Fra: 13. august 2020 13:00
  • Til: 13. august 2020 14:30
  • Sted: Litteraturhuset, Oslo

Les mer (facebook.com)

Koronakrisen har ført til et stort og akutt kommunikasjonsbehov for private og offentlige virksomheter. Samtidig fikk mediene en omfattende oppgave med å dekke krisen og få nyhetene til befolkningen. En pandemi var ikke et scenario verken kommunikatører eller medier hadde planlagt for, og det krevde improvisasjon, fortløpende læring og hurtig beslutningsstagning uten våre vanlige utredningsrunder.

Arrangør: Gambit Hill + Knowlton Strategies, Retriever og Medier24. d

Arrangementet finner sted i Amalie Skram-salen på Litteraturhuset i Oslo, torsdag 13. august klokken 13:00 - 14:30. 

I den første diskusjonen møter vi først kommuner og virksomheter som ble rammet av krisen på ulike måter og får høre hvordan de håndterte de kommunikasjonsfaglige utfordringene denne krisen frembrakte, både internt og eksternt. Vi prøver å svare på de store spørsmålene rundt kommunikasjon i en slik krise; hva var viktigst, vanskeligst og det mest lærerike? Samtalen tar utgangspunktet i rapporten «Hva har kommunikasjonsdirektørene lært av koronakrisen» utført av Gambit Hill + Knowlton Strategies.

I neste samtale møter vi mediene som fikk i oppgave å dekke krisen. Vi får høre hvilke prioriteringer disse gjorde og utfordringene de møtte. Hva var viktigst for mediene og hva har journalister og redaktører lært av håndteringen av krisen. I forkant av denne samtalen vil Retriever presentere funn fra deres undersøkelse av mediedekningen av koronakrisen.

Arrangementet er en del av Møteplass Oslo 2020 - høstens store møteplass for politikere, media, næringsliv og organisasjoner. Når Norge skal komme seg ut av koronakrisen, er det helt avgjørende at vi finner de gode løsningene sammen. 12. og 13. august blir derfor nabolaget Litteraturhuset, Park 29 og Lorry fylt med debatter, møter og kveldsarrangementer.

Møteplass Oslo 2020 vil ha både fysiske og digitale arrangementer, alle innenfor enhver tids gjeldende smittevernregler. Eventet blir streamet på Medier24s sider og arrangementets Facebookside.

Medier24s kalender er en tjeneste for konferanser, debatter, kurs og lignende. Oppføringer i kalenderen er gratis og basert på «gjør det selv». Arrangører kan kjøpe ytterligere profilering gjennom bannerannonser, forsideprofilering eller sosiale medier. Betalt profilering vil være merket.
Til toppen