25. april

Lov og rett i markeds- og kommunikasjonsarbeid 2017

  • Fra: 25. april 2017 09:00
  • Til: 25. april 2017 15:00
  • Sted: Thon Conference, Universitetsgata 26

Les mer (app.emarketeer.com)

Nye markedsføringskanaler og aktuelle måter å kommunisere med brukere/lesere/seere på krever at du som markedsfører er ajour med hva lov og rett sier.

Hvor går grensen for hva som er lovlig? Og når utsettes virksomheten for å bli klaget inn til Forbrukerombudet, Pressens Faglige Utvalg, Næringslivets Konkurranseutvalg, Datatilsynet? Og hva sier de siste relevante avgjørelsene? Dette og mye mer får du innsikt i ved å delta denne dagen.

 

Program for dagen:

Foredrag:
Nytt og viktig i markeds- og kommunikasjonsrett i 2017

En gjennomgang av aktuelle rettsavgjørelser fra Næringslivets Konkurranseutvalg, Markedsrådet, Domstolene og EU. 

Foredragsholder:
Hans Erik Johnsen, partner i advokatfirmaet Wierholm

Foredrag:
Aktuelt fra Forbrukerombudet

En gjennomgang av dagsaktuelle saker og problemstillinger som det arbeides med, i tillegg til lovforslag og endringer som ligger på bordet.
Temaer som drøftes er blant annet bransjearbeid, blogging, YouTube, innholdsmarkedsføring.

Foredragsholdere:
Elisabeth Lier Haugseth, forbrukerombud
Nora Elise Wennberg, juridisk rådgiver

Foredrag:
Når varemerker mister sitt vern - "degenerasjon"
Samt:
Hvordan skape verdi av rettigheter og design?

Når er det nok og riktig "branding", og når blir det for mye og feil?
For sterk "branding" kan gi ufordelaktige konsekvenser.

Foredragsholder:
Martin Berggreen Rove, partner i advokatfirmaet Selmer

  

Foredrag:
Er det butikk i etikk?

En gjennomgang i globale og nasjonale utviklingstrender innen compliance, ettik og ansvarlighet. 
Hvilke krav og forventninger kan settes til selskaper og organisasjoner?
Hvordan konkretisere etisk strategi, kommunikasjon og omdømmerisiko?

Foredragsholdere:
Lene Eia Bollestad, spesialrådgiver innen gransking og compliance i advokatfirmaet Steenstrup Stordrange
Nicolai Skridshol, partner i advokatfirmaet Steenstrup Stordrange

Foredrag:
Det store datakappløpet - personvernutfordringer og ny lov fra 2018

En gjennomgang i personvernutfordringer og aktuelt loverk fra 2018.

Foredragsholder:
Catharina Nes, fagdirektør Datatilsynet

  

Foredrag:
Nye EU-krav fra 2018 - Schibsteds tilnærming til personvernarbeid i en digital virkelighet

Hvilke konsekvenser får dette for brukere og annonsører?

Foredragsholder:
Ingrid Næss, Group Privacy Officer, Schibsted Media Group

Foredrag:
Samtykkehåndtering under ny lovgivning

Samtykkehåndtering blir enda viktigere når spillereglene strammes inn i mai 2018. 
Hvilke samtykker finnes i dag? Hvilke vil det være behov for i fremtiden?
Gjennom personalia og kundedata, til aktiv bruk av data gjennom sosiale medier, programmatiske kjøp, vil ikke lenger generelle samtykker være nok. 

Foredragsholder:
Aleksander Aas, Client Manager Oculos AS

 

Medier24s kalender er en tjeneste for konferanser, debatter, kurs og lignende. Oppføringer i kalenderen er gratis og basert på «gjør det selv». Arrangører kan kjøpe ytterligere profilering gjennom bannerannonser, forsideprofilering eller sosiale medier. Betalt profilering vil være merket.
Til toppen