Kommersielt innhold fra Medier24
KURS: Programmatisk - lær deg økosystemet og forretningsmodeller ved programmatiske kjøp

KURS: Programmatisk - lær deg økosystemet og forretningsmodeller ved programmatiske kjøp

Har du skjønt fordelen med å kjøpe programmatisk, men synes terskelen for å komme i gang er litt for stor? Da er dette kurset for deg!

  • Dette er en annonse.
  • Endret

Mange av annonsørene har kommet i gang med programmatiske mediekjøp på et eller annet nivå. Noen via Facebook sin Business Manager, noen via Googles annonsenettverk, noen via byrå eller en kanskje til og med gjennom egen DSP (Demand Side Platform).

Ifølge Den Store Annonsør Rapporten fra ANFO er det kun 26 % som mener at de "har implementert programmatiske mediekjøp i stor grad", og ironisk nok, mener 55 % av de samme respondentene at "programmatisk annonsering/ RTB vil effektivisere deres investeringer i reklame på nett".

Det betyr i praksis at annonsører forstår fordelene med teknologien, men at terskelen for å komme i gang er fortsatt for stor.

Mye av grunnen ligger i nettopp forståelsen og kompetansen rundt teknologien. Det er en jungel av muligheter, og det kan derfor være vanskelig å forstå hvordan man skal dra nytte av teknologien og hvordan man skal komme i gang.

 

I samarbeid med adtech-selskapet Oslo Technology Consulting har vi gleden av å tilby våre lesere et meget relevant kurs. Temaet er programmatisk og datadrevet markedsføring. 

Intensjonen er å skape en dypere forståelse for kjøpsformen. Det unike med kurset er at det har en praktisk tilnærming der vi gjør teori om til praksis for hver deltaker. Det vil være en egen modul som tar for seg inntektsmodeller, forretningsmodeller, avtaler med teknologileverandører og samarbeid med eksterne byråer.

Kursansvarlige har mange års erfaring fra byrå, trading desk og teknologiselskaper innenfor annonseteknologi og har bred kompetanse og dyp forståelse for teknologien.

Kursholder er Thomas Straw, Arthur Pogosov og Shayan Kordestani i Oslo Technology Consulting.

 

Lær økosystemet og forretningsmodeller ved programmatiske kjøp


Dette er noe av det du lærer på kurset:

  • Hvordan fungerer programmatiske kjøp av reklame? Hva er mulighetene i samspillet mellom annonsekjøp (DSP), data, målgrupper og annonseteknologi?
  • Hvor er fallgruvene i dette økosystemet? Hvordan fordeles budsjettene nå som det er langt flere aktører med i kjøpsprosessen?
  • Vi skal gjøre kursdeltakerne i stand til å forstå de nye mekanismene så de klarere å ta gode og velvurderte valg i fremtidige prosesser med systemleverandører, byråer og intern organisering.
  • Du vil også lære hvordan å sette opp og utføre datadrevet markedsføring og programmatiske kampanjer.
  • Forstå hvordan en DSP fungerer, lær å skape målgrupper med egen og ekstern data og hvordan skreddersydde annonser settes opp basert på innsikt.


Kurset går konkret inn i tre prosesser: 

  • Oppsett i en DSP med valg av media, valg av frekvens, in-screen, periode, budsjett
  • Oppsett av målgrupper - vi bruker tilgjengelig data i en DSP
  • Oppsett av skreddersydde annonser

Etter denne modulen er kursdeltaker i stand til å forstå de praktiske mekanismene, og være i stand til å lage bedre briefer, strategier og kampanjer med bruk av datadrevet markedsføring.

 

GDPR og utfordringer med datadrevet markedsføring


Hva må du tenke på?
Bruk av data i markedsføring setter krav til annonsøren. Sensitive data, spesielt personopplysninger, skal beskyttes og forbruker skal være tydelig informert og avgi aktivt samtykke på en rekke av de markedsføringstiltak som annonsører gjør i dag.

Hvilke grep må du som markedsfører ta for å sikre at din bedrift følger de nye reglene?
I denne modulen vil kursdeltaker lære hvordan de kan etablere retningslinjer for markedsføring med bruk av data. Vi går gjennom alt fra hvordan avtaler med leverandører og byråer bør se ut, til hvilke konkrete grep du må utføre i forbindelse med GDPR.

 

Praktisk informasjon:
Dato: 31. mai 09.00-14.00
Lunsj: Inkludert
Sted: Håndverkeren Kurs og Konferansesenter, Rosenkrantz' gate 7.

Har du spørsmål? Kontakt Julie Hansson Tangen på 920 24 366 eller julie@medier24.no 

Til toppen