Kommersielt innhold fra Medier24
KURS: Slik får du mest mulig ut av annonsering på sosiale medier - og siste nytt om både Facebook og Instagram

KURS: Slik får du mest mulig ut av annonsering på sosiale medier - og siste nytt om både Facebook og Instagram

Begrenset antall plasser - meld deg på i dag!

  • Dette er en annonse.
  • Endret

arrangør: Oslo Technology Consulting og Medier24

Hvem passer kurset for?
For deg som aktivt jobber med / har ansvar for sosiale medier, hovedsakelig Facebook. Enten i byrå, hos annonsør eller medier. 

Det har skjedd store endringer i medielandskapet de siste årene, samtidig som markedsføring i sosiale medier har tatt en betydelig andel av budsjettene til annonsørene. Facebook og Instagram er i dag de største kanalene som blir brukt innen SoMe (Social Media). Disse annonseverktøyene er i kontinuerlig endring, og det kan være vanskelig å holde oversikt over deres funksjonalitet til enhver tid.

I løpet av dette kurset vil du lære deg hvordan man skal utnytte det fulle potensialet av de kraftfulle verktøyene. Innholdet i dette kurset skal gi deg kunnskap og inspirasjon slik at du får bedre resultater for dine investeringer i sosiale medier. Kurset har også en praktisk tilnærming slik at det blir enklere å ta i bruk det man har lært.

 

 

Foredragsholder: 

Silje Urke Antonsen - tidligere UiA-student og har jobbet som blant annet kommunikasjonsrådgiver i Talenta Group, vært presseansvarlig for Palmesus og innholdsansvarlig i Resolution.

I dag arbeider hun som digital rådgiver i Hensikt, i tillegg holder hun foredrag om det digitale samfunnet rundt om i Norge.

 

Agenda på kurset:
 

Endring i brukervaner
Oppdatering på medielandskapet, med fokus på Facebook og Instagram. Hvordan fremveksten av nye kanaler og plattformer har vært med på å etablere nye vaner. Med brukervaner i mente, hvordan utnytter vi de ulike kanalene best mulig?

Forståelse av Facebooks algoritmer
Hvordan påvirker formatet den organiske rekkevidden? Se nærmere på målsettinger og hvordan dette påvirker formatet.

Målgruppeinnsikt
Gjennomgang av innsiktsverktøy i Facebook. (Business Manager og Page Insights)

Annonsering & optimalisering
Oppsett av kampanjer, kjøpsstrategi og hvordan kjøpsobjektivet påvirker hva du bør rapportere på.

Produksjon av innhold i sosiale medier
Hvordan rapportere på det kreative, selve innholdet. Tips til ulike apper for enkel og effektiv produksjon i ulike formater. Hovedfokus på video. Her går vi gjennom diverse caser for læring.

Trender rundt sosiale medier
Internasjonale prognoser rundt medievaner i årene fremover. Vi ser på hvilke sosiale kanaler som blir brukt av de største annonsørene og hvordan.


Praktisk informasjon: 

Dato: 25. april 09.00-14.00
Lunsj: Inkludert
Sted: Dronning Eufemias gate 16

NB! Merk at det er begrenset antall plasser. Du må ta med deg egen PC. 

Har du spørsmål? Kontakt Julie Hansson Tangen på 920 24 366 eller julie@medier24.no 

Til toppen