×
Annonse for
Amediahuset i Akersgata.
Amediahuset i Akersgata.

ANNONSE

Amedia vil bli ledende på programmatisk reklame. Nå søker vi leder for digitale kjøp

Kan du bygge opp vår kompetanse og utvikle nye annonseprodukter?

  • Dette er en annonse.
Konserndirektør Victoria C. Schultz i Amedia Salg og Marked.
Konserndirektør Victoria C. Schultz i Amedia Salg og Marked. Foto: Holand, Lars Myhren

- Vår ambisjon er å bli ledende på programmatisk annonsesalg. Med den nye teknologiske løsningen i kombinasjon med innsikten om over 800.000 kjente registrerte brukere gjennom innloggingsløsningen aID, har vi et unikt tilbud som gir merverdier til annonsørene og nytt relevant og skreddersydd kommersielt innhold til leserne, sier konserndirektør Victoria C. Schultz i Amedia Salg og Marked. 

Amedia har denne uka tatt et sjumilssteg i reklamemarkedet:

Ved å ta i bruk den verdensledende teknologiplattformen til Google, posisjonerer Amedia seg sterkere i markedet for programmatisk reklamesalg og tilbyr nå annonsørene nye og mer slagkraftige løsninger.

Tre måneder etter at Amedia valgte Google som samarbeidspartner og leverandør av reklameteknologi, er planleggingen og klargjøringen av tjenesten nå ferdig.

Det betyr at Amedia aktivt kan starte salget av spesialtilpassede løsninger i det voksende markedet for programmatisk reklamesalg.

 

Etablerer nytt team

- Annonsørene ønsker mer målrettede tilbud for å treffe de riktige kundegruppene. Vi har svært god innsikt i hvem leserne av våre digitale produkter er, hva de er interessert i og hva de etterspør.

- Denne kunnskapen kan vi bruke til å skreddersy segmenter og kundegrupper som annonsører kan få tilgang til gjennom den nye reklameteknologien vi nå har tatt i bruk, sier lederen for Amedias programmatiske satsing, Karl Espen Iversen.

Med seg på teamet får han Lasse Fosshaug, Martin Frost, Kristian Gustafsson og Karina Lundberg.

Og nå søker Amedia flere folk på laget: Vi jakter en leder digitale kjøp.

 

Amedia Salg og Marked

Amedia Salg og Marked AS har salgsansvaret for all nasjonal reklameomsetning samt oppfølgingsansvaret for lokal reklameomsetning i Amedia-konsernet.

Dette innebærer blant annet ansvaret for reklamesamkjøringen Amedia Marked, som er landets største samkjøring av lokale medier. Samlet når samkjøringen ut til 2,1 millioner mennesker daglig.

Samkjøringen representerer det absolutt største nettverket av lokalaviser i Norge, med sine over 100 lokalaviser. Amedia Salg og Marked AS har 90 ansatte.

Bygge kompetanse og utvikle produkter

Amedia skal tilby sine kunder flere tjenester ved å kunne håndtere kjøp av annonser på vegne av kunde.

Du får ansvaret for å bygge opp Amedia sin kompetanse og utvikle produkter innen programmatisk kjøp. 

Arbeidsoppgaver:

  • Strategisk ansvarlig for annonsekjøp på andre flater
  • Faglig og teknisk ansvarlig for Google doubleclick bid manager
  • Bidra til utarbeidelse av strategi og sikre implementering av oppbyggingen av Amedia Salg og marked sin programmatiske kjøpsposisjon lokalt/regionalt og nasjonalt

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Forståelse for fagområdet og dets rolle i mediemarkedet
  • Kompetanse innen digitale medieprodukter og annonsesystemer
  • Være kjent med Google sine annonseverktøy som DBM, DCM, DFP, ADX, GA360 ++

Personlige egenskaper:

  • Strukturert arbeidsform og høy gjennomføringsevne
  • Evne å skape gode samarbeidsrelasjoner på alle nivåer
  • Gode kommunikasjonsegenskaper
  • Løsningsorientert og proaktiv
  • Du kjenner deg igjen i våre verdier: Solid, Tilstede, Ambisiøs og Gnist

Vi tilbyr:

Til den rette kandidaten kan vi tilby en utfordrende og variert stilling i en spennende bransje. Miljøet preges av hyggelige og engasjerte kollegaer og en uformell tone. Selskapet holder til i nye moderne lokaler i Akersgata 34.

 

Spørsmål om stillingen?

  • Ønsker du mer informasjon om stillingen, ta kontakt med Direktør Yield management Karl Espen Iversen på telefon 952 46 779
  • Søknadsfrist: 7. mai
  • Søknad og CV sendes per e-post: karl.iversen@amedia.no. Søknad merkes: Leder digitale kjøp

 

Til toppen