Frist: 19. jan.

Dagens Næringsliv søker Performance Specialist/SoMe og søk

Brenner du for å bygge synlighet og skape resultater med sosiale medier og søk?

Vi søker deg som er spesialist på å utnytte mulighetene i sosiale kanaler og som vil være en del av vårt tverrfaglige team som drives av datadrevne kundeopplevelser.

DN skal være Norges viktigste leverandør av journalistikk og innhold om næringsliv, økonomi og samfunn. Vi vil vinne morgendagens brukere og ha lojale kunder, og vi har ambisiøse mål for vekst i digitale abonnementsinntekter fremover.

For å oppnå dette trenger vi brukervennlige produkter og tjenester som engasjerer både privatpersoner og bedrifter. Derfor søker vi nå en spesialist som kan bidra til å fronte vår satsing innen markedsføring i sosiale kanaler og søk (SEM/SEO).

Som vår Performance specialist blir du en sentral ressurs i avdelingen Salg og marked, som er DNs spesialistmiljø innen digital innovasjon, markedsføring og salg. Vi jobber målrettet for å gi våre brukere den beste digitale kundeopplevelsen i all kontakt med våre tjenester. Du vil i tett samarbeid med flere sterke fagmiljøer bidra til å gjennomføre strategiske markedsaktiviteter og kampanjer for våre abonnementsprodukter, med mål om å skape varige kunderelasjoner.

Ett av dine viktigste ansvarsområder blir derfor å gjennomføre all kommunikasjon og distribusjon i sosiale medier og søk knyttet til markedsføring av abonnement. Dette krever kontinuerlig optimalisering, analyse og effektdokumentasjon for å skape lojale kunder og lønnsomhet i arbeidet. Ditt bidrag blir helt sentralt i å løfte vår kompetanse innen fagfeltene sosiale medier og søk.

Vi tror du har:

  • Meget god kjennskap til nødvendige annonsespesifikasjoner for Facebook/Instagram, LinkedIn, Twitter og SEO/SEM, med gode ferdigheter i Facebook Business Manager.
  • Kontroll på beste praksis og trender innen digitalt salg og markedsføring, og spesielt innen fagområdene sosiale medier- og søkeordsannonsering, bruk av foto, levende bilder og tekst.
  • Erfaring med forbrukerorientert digitalt salg og markedsføring med dokumenterte resultater.
  • Erfaring med å jobbe innsiktsbasert og med utgangspunkt i kundens behov.
  • Erfaring med å jobbe i matrise og oppnå resultater gjennom samarbeid på tvers av flere fagområder.

Vi tror du er:

  • Spesialist på kommersielle budskap i sosiale medier og søk.
  • God til å bruke foto, levende bilder og tekst for å nå ut til riktig målgruppe med riktige budskap.
  • God til å kommunisere og evne å forklare komplekse ting på en enkel og lettfattelig måte.
  • En person som evner å stå støtt i endring, skape nye samarbeid og få folk med seg
  • En kommersiell relasjonsbygger som allerede har noen års erfaring fra å jobbe med sosiale medier og søk, og som forstår hva som skal til for å styrke en merkevares synlighet digitalt.
  • Fremoverlent, strukturert og systematisk med kommersiell teft.
  • Sulten, nysgjerrig og åpen

Rollen er sentral for hvordan vi vil jobbe med innovasjon og utvikling av nye kommersielle muligheter fremover, og vi oppfordrer deg til å søke om du har erfaring fra annonsør, mediebyrå eller medier. Vi tilbyr sentral plassering i Oslo sentrum og gode pensjons- og forsikringsordninger. Her er det høyt tempo og uformell stemning.

Stillingen rapporterer til Leder for Salg og Marked:

Ingeborg Sellæg ingeborg.sellaeg@dn.no, mobil 936 03 663.

Spørsmål vedrørende stillingen rettes til:

Søknadsfrist: 19.01.20

Gå til søknadsskjema
Til toppen