Frist: 17. nov.
(Fartein Rudjord)

Dagens Næringsliv søker retention-spesialist

Vil du jobbe for å øke verdien og lønnsomheten av DNs abonnenter?

Dagens Næringsliv skal være Norges viktigste leverandør av journalistikk og innhold om næringsliv, økonomi og samfunn. Vi skal vinne morgendagens lesere og skape lojale kunder som har lyst til å være hos oss og betale for DNs kvalitetsjournalistikk og nyhetsprodukter så lenge som mulig, gjerne livet ut. For å oppnå dette må vi levere på kundens behov og forventninger, og sikre kundeorienterte forretningsprosesser. Til dette arbeidet søker vi derfor nå en Retention-spesialist til å videreutvikle satsingen på fagområdet.

Som vår nye retention-spesialist blir du en sentral spiller i den nyetablerte avdelingen «Kundesuksess og CRM» som har som mål å øke verdien og lønnsomheten av DNs abonnenter. Avdelingen har ansvar for retention- og anti-churnaktiviteter, oppsalg, kundereiser, 1:1-kommunikasjon og leserengasjement. I tillegg jobber vi med kundekommunikasjon i DNs egne kanaler og utvikling av Min side og kundesenter-kanalen. Du vil få en nøkkelrolle knyttet til utvikling av churn- og retention-arbeidet, og du vil jobbe med å identifisere og gjennomføre konkrete tiltak på tvers av forretningsområder, kanaler og faser av kundereisen. Du vil i tillegg bidra til å løfte vår kompetanse innen data- og prediksjonsdrevet churn-arbeid.


Ansvar og arbeidsoppgaver:

  • Hovedansvar for DNs churn- og retention-strategi, og prioritering og gjennomføring av aktiviteter mot nye og etablerte kunder
  • Sikre kundeorienterte forretningsprosesser i alle deler av organisasjonen
    Jobbe på tvers av fagområder, og samarbeide med både kommersielle og redaksjonelle miljøer, samt spesialister i egen avdeling
  • Benytte både kvantitativ og kvalitativ innsikt for å identifisere rotårsaker til churn
  • Automatisere og effektivisere retention-arbeidet, spesielt mot nye kunder
  • Teste og pilotere tiltak og kampanjetilbud for å bevare enda flere nye kunder
  • Jobbe tett med fagmiljøene innen analyse og innsikt med datadrevet churn-arbeid, utvikle tiltak og bestille rapporter og analyser
  • Iverksette tiltak på tvers av kanaler som Min side, kundesenter, DNs egne digitale og offline kanaler og gjennom 1:1-kommunikasjon
  • Lede og delta i prosjekter
  • Utvikle kommunikasjon og aktiviteter i kampanjeverktøyet Adobe Campaign med anti-churn som formål


Kunnskap og egenskaper:

  • Meget god erfaring med churn- og retention-arbeid med dokumenterte resultater, fortrinnsvis fra abonnementsvirksomhet
  • God forretningsforståelse og gjennomføringsevne
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, og flink til å få folk med seg på tvers av fagområder
  • God analyse- og innsiktsforståelse og trigges av resultatorientert arbeid
  • Et fortrinn med erfaring med churn- og retention-arbeid fra ulike bransjer, eksempelvis fra IT/telekom eller bank/forsikring.
  • Gjerne bakgrunn som konsulent med arbeid innen fagområdet


Vi tilbyr sentral plassering i Oslo sentrum i et trivelig miljø med høyt tempo og uformell stemning. Stillingen rapporterer til Leder: «Kundesuksess og CRM».

For spørsmål ta kontakt med vår rådgiver i Kingbird Executive Search, Eirik Bache-Wiig, telefon 971 09 010.

Søknadsfrist: 17.11.2019

Gå til søknadsskjema
Til toppen