Frist: 9. des.

Egmont søker Målgruppesjef Ung Kvinne

Stillingen er satt passiv.

Finn ledige stillinger.

Har du lyst på en utfordrende rolle i et av landets største medieselskaper?

Vil du ta del i et miljø preget av innsikt og ekspertise? Til å ta Egmonts satsing på segmentet ung kvinne videre, søker vi deg som vil være med på å fronte og utvikle relevante og attraktive tjenester og produkter av høy kvalitet som treffer dagens unge kvinner.

Egmont Publishing har i over 60 år hatt en sterk relasjon til unge kvinner gjennom magasinet Det Nye, men gjennom de senere årene har vår portefølje mot målgruppen blitt utvidet og endret i tråd med målgruppens mediebruk. Med Shape Up, events, Side2, podcast, blogg.no, sosiale medier og influencere, for å nevne noe, har vi i dag et større fotavtrykk i målgruppen enn noen gang. Men vi vil bygge dette videre!

Til å drive dette arbeidet søker vi en ny leder.

Ansvarsområder
Som Målgruppesjef Ung Kvinne vil du ha ansvar for at vi leverer relevant innhold til segmentet unge kvinner i alderen 18 til 28 – og at vi tjener penger på det. Du vil være en nøkkelperson når det kommer til å videreutvikle merkevarene og skape nye konsepter, operativt så vel som strategisk.

Hovedoppgavene i rollen kan oppsummeres slik:

  • Utvikle helhetlig innholdsstrategi som retter seg mot målgruppen og sikre gjennomføring i alle kanaler.
  • Sikre at vi til enhver tid vet hva målgrupper er interessert i og drives av. Holde deg oppdatert på markeds-, medie- og teknologitrender.
  • Initiere og drive prosjekter på tvers - i samarbeid med redaktører, influencerbyrået Egmont PEOPLE, kommersiell og digital avdeling.
  • Utvikle og drive arbeidet med å gjøre målgruppen attraktiv overfor kommersielle samarbeidspartnere.
  • Sørge for at vi har initiativer som retter seg mot både annonsørfinansierte og brukerfinansierte produkter.

Rollen har budsjett- og personalansvar, sitter i ledergruppen i virksomhetsområdet Magasin og Målgrupper og rapporterer til ansvarlig redaktør/direktør Kjersti Mo.


Din bakgrunn

For å lykkes i denne rollen trives du med endring, er kreativ og forretningsorientert. Evne til å bygge relasjoner, lede og få med seg folk er helt avgjørende. Du har interesse for og innsikt i målgruppens behov og brukermønstre.

Vi ser etter deg med kommersiell erfaring og med erfaring fra produkt- eller konseptutvikling i en mediebedrift, gjerne i kombinasjon med redaksjonell erfaring. En av dine største styrker er at du er god til å starte og drive prosjekter og prosesser – og ikke minst sørge for at de gjennomføres. Det er en forutsetning med god digital forståelse. I det legger vi at du ser klare muligheter for hvordan digitale verktøy og kanaler kan brukes til å utvikle ny forretning ved å tilby brukere og annonsører nye produkter. Du formulerer deg godt muntlig og skriftlig.

Kontakt
Vi har valgt The Assessment Company til å bistå oss i rekrutteringsprosessen. Har du spørsmål, kan du kontakte vår rådgiver Tina Jørgensen på telefon 959 76 072 eller e-post tina.jorgensen@theac.no.

Vi ser frem til å motta din søknad innen søknadsfrist 9. desember 2018!

Gå til søknadsskjema
Til toppen