Frist: 30. nov.
(Cavan Images)

Er du vår nye forbrukerøkonom?

Vi ansetter nå en spare- og forbrukerøkonom som skal være Storebrands ansikt utad i saker som handler om økonomisk trygghet og frihet – i presse, sosiale medier og egne kanaler.

Er du vår nye talsperson og ekspert på sparing, pensjon og økonomi?

Storebrand forvalter sparepengene til over 2 millioner personer i Norge og Sverige. Vi er Norges største private kapitalforvalter, med over 900 milliarder kroner i forvaltningskapital. Vi jobber for å sikre best mulig avkastning for kundene våre på en bærekraftig måte. Dow Jones Sustainability Index rangerte nylig Storebrand som et av verdens mest bærekraftige selskaper notert på børs.

Vi ønsker å dele kunnskap og innsikt om sparing, pensjon og personlig økonomi for å bidra til at kunder og forbrukere tar valg som sikrer deres økonomi for fremtiden. Derfor ansetter vi nå en spare- og forbrukerøkonom som skal være Storebrands ansikt utad i saker som handler om økonomisk trygghet og frihet – i presse, sosiale medier og egne kanaler.

Spare- og forbrukerøkonomen blir en del av kommunikasjonsenheten Puls, som tar pulsen på mediebildet, samfunnsdebatter og markedstrender og lager engasjerende innhold til bruk internt og eksternt. Avdelingen består av spesialister på ekstern og intern kommunikasjon, sosiale medier og video. 

Er du engasjert i sparing – og liker du å dele din økonomiske kunnskap med andre?

Kan du formidle informasjon om sparing, pensjon og økonomi på en engasjerende måte til ulike målgrupper?

Er du flink til å formulere deg, både muntlig og skriftlig?

Da må du lese videre!

Viktigste arbeidsoppgaver:

  • Være Storebrands tals- og fagperson i media, på relevante konferanser og i egne kanaler
  • Besvare pressehenvendelser og kontakte media om temaer du tror kan være interessante
  • Nært samarbeid med forretningsområdene for å få innsikt og nyheter som kan brukes i kommunikasjon om sparing, pensjon og personlig økonomi
  • Omforme faginnsikt til lett forståelig kommunikasjon
  • Utvikle og lage innhold til Storebrands egne kanaler
  • Følge nyhetsbildet, trender, aktualiteter og myndighetsutøvelse innen pensjon, sparing og økonomi for å peke på og realisere strategiske kommunikasjonsmuligheter
  • Være en intern ressursperson på fagfeltet

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Du må ha god forståelse for økonomi, være interessert i sparing og pensjon og ha relevant formell kompetanse og erfaring med dette
  • Du har gjerne en bakgrunn som kombinerer finansrådgivning og kommunikasjonsarbeid, fra byrå, presse eller kommunikasjonsavdeling. Du forstår hvilke budskap som engasjerer. Du har en god penn og kan selv lage innhold, som kommentarer, film-manus og kronikker
  • Du har dokumentert erfaring som talsperson
  • Du har forståelse for at ulike kanaler og målgrupper krever ulik kommunikasjon – og snakker enkelt og lettfattelig om kompliserte temaer
  • Du er analytisk med evne til å forenkle uten å fordumme

Personlige egenskaper:

  • Du må ha autoritet og stor troverdighet innen sparing, pensjon og økonomi, i kraft av formell kompetanse, erfaring og gjerne også din personlighet
  • Du liker å spare og har gjerne personlig erfaring med det. Og du liker å dele dine gode råd om personlig økonomi med andre
  • Du gleder deg til å bli intervjuet på direkte TV og stiller gjerne opp i en debatt
  • Du er selvgående og initiativrik. Du har ideer og gjennomføringskraft – både selvstendig og på en måte som involverer teamet.
  • Vi hjelper deg med sosiale medier, men du må ha en driv og interesse av å dele og engasjere selv. Du er en typisk "nyhetsjunkie" som følger den offentlige debatten i alle kanaler og selv kommenterer aktivt i sosiale medier
  • Du kan forholde deg til en plan, samtidig som du griper spontane muligheter når de byr seg
  • Du må være komfortabel med å være en synlig person. Vi ser etter en som gir litt av seg selv
  • Du må være åpen, sympatisk og lett å samarbeide med og ha en sterk evne til å etablere gode relasjoner og skape tillit

Personlige egenskaper vil bli vektlagt.

For spørsmål om stillingen, ta kontakt med kommunikasjonsdirektør Margrethe Assev (margrethe.assev@storebrand.no  og tlf 95 15 50 56.

Søknadsfrist: Snarest, og senest innen 30. november. Søknader behandles fortløpende.

Storebrand samarbeider med Meditor for bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen. 

Gå til søknadsskjema
Til toppen