Frist: 15. aug.

Etisk handel Norge søker kommunikasjons- og markedsansvarlig

Stillingen er satt passiv.

Finn ledige stillinger.

- Vi trenger deg som brenner for bærekraft, kommunikasjon og markedsføring.

Etisk handel Norge hjelper medlemsbedrifter og organisasjoner til å få en bærekraftig
forretningspraksis. Nå trenger vi deg som brenner for bærekraft, kommunikasjon og markedsføring. Kommunikasjons- og markedsansvarlig skal sørge for god synlighet og markedsføring av Etisk handels medlemstilbud og viktige samfunnsrolle. Du vil ha det strategiske og operative ansvaret, du må være skrivefør og oppdatert på digitale kanaler og verktøy, og ha engasjement for etisk handel. Vi er et faglig team på ti med åtte medlemsrådgivere, en kontorleder og en kommunikasjons- og markedsansvarlig.

Arbeidsoppgaver:

  • Videreutvikle og implementere vår markeds- og kommunikasjonsstrategi slik at all markedsføring og kommunikasjon bidrar til å styrke vår merkevare blant medlemmer og potensielle medlemmer, næringsliv, offentlig sektor, samarbeidspartnere og myndigheter.
  • Strategisk og operativt ansvar for å markedsføre Etisk handel Norges medlemstilbud og tjenester inklusiv den årlige etisk handelskonferansen.
  • Redaktøransvar for nettsider og sosiale medier, herunder videreutvikle vår aktivitet på sosiale og i tradisjonelle medier slik at Etisk handel Norge kan sette agendaen i den offentlige debatten.
  • Utarbeide informasjons-/markedsføringsmateriell inklusiv status etisk handel-rapporten.
  • Bidra til Etisk handel Norges helhetlige arbeid gjennom aktivt engasjement i sekretariatet

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning, gjerne innenfor markedsføring og/eller kommunikasjon
  • God kunnskap og erfaring fra kommunikasjons- og markedsarbeid
  • Skrivefør og god til å forenkle komplekse budskap til forskjellige målgrupper i ulike digitale kanaler
  • Kjennskap til programvare for produksjon av markedsmateriell (design, grafikk, video, foto til produksjon i sosiale medier mm) og på nettsider
  • Kjennskap og interesse for fagfeltet etisk handel og bærekraft
  • Kommersiell erfaring er en fordel
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne, både på norsk og engelsk

Personlige egenskaper:

  • Strategisk anlagt kombinert med god gjennomføringsevne
  • Initiativrik, strukturert og selvgående
  • Kan prioritere og levere god kvalitet innen gitte frister
  • Liker å jobbe i team, gode samarbeidsevner, serviceinnstilt og omgjengelig
  • Troverdig og tillitsskapende
  • Faglig nysgjerrig og et sterkt engasjement for Etisk handel Norges formål og arbeid

 Vi tilbyr en innholdsrik stilling i en organisasjon med et viktig samfunnsoppdrag, gode personalbetingelser (pensjon fra første krone, 7 ukers ferie, trening i arbeidstiden og fleksitid m.m.) og lønn etter avtale. Stillingen rapporterer til daglig leder.

Kontaktinformasjon: 

  • Heidi Furustøl, daglig leder, 997 05 145 (gjerne sms) 

Søknadsfrist: 15.august. Tiltredelse: snarest.

Søknad og CV sendes elektronisk til: jobb@etiskhandel.no

Send søknad på e-post
Til toppen