Frist: 11. des.

Politidirektoratet søker webrådgiver for politiets digitale kanaler

Vi leter etter deg som vil jobbe med å lage nyttig innhold i politiets intranett og nettsted.

Hjertet ditt banker litt ekstra for intranett. Ikke av stress, men av glede over å hjelpe organisasjonen vår med å få til smarte løsninger.

Som webrådgiver blir du en del av kommunikasjonsstabens webteam. Når vi utvikler de digitale kanalene til det beste for politiet og befolkningen, samarbeider vi med politiets interne IKT-leverandør, politiets fagmiljøer, og brukerne. Teamet er i daglig kontakt med brukerne av politiets digitale kanaler. Stillingen det rekrutteres til vil i tiden framover få oppgaver knyttet til politiets intranett, og ha mye kontakt med interne samarbeidspartnere og målgrupper.

Du får et særlig ansvar for å følge opp at innholdet vi lager er til hjelp og nytte. Du har et klart og tydelig språk, og du får komplekst innhold til å bli oversiktlig og forståelig.

Vi søker deg som bryr deg om menneskene som bruker løsningene. Du får ting gjort, er strategisk, og opptatt av helhet.

Kommunikasjonsstaben i Politidirektoratet har fagansvar for intern- og ekstern kommunikasjon i politiet, og er inndelt i to seksjoner. Som webrådgiver blir du en del av webteamet i kommunikasjonsseksjonen. Seksjonen består av ti medarbeidere og har ansvaret for politiets digitale kanaler, strategiutvikling og rådgivning knyttet til politiets utviklingsarbeid.


Arbeidsoppgaver

  • Lage og presentere innhold om temaer på intranettet til politiet
  • Hjelpe og veilede lokale redaktører og publisister om presentasjon av innhold og bruk av CMS-verktøy
  • Avdekke behov hos brukerne, analysere og presentere brukerinnsikt
  • Være pådriver for at innholdet vedlikeholdes
  • Bidra til at kanalene har innhold som er nyttig og universelt utformet
  • Bidra til forbedring av funksjonalitet i kanalene


Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning på bachelornivå, eksempelvis innen medier og kommunikasjon, eller samfunnsfag
  • Minst to års erfaring med forvaltning og presentasjon av innhold på store nettsteder som hovedoppgave
  • Erfaring med å jobbe sammen med flere fagdisipliner, som IKT-leverandører og faglige innholdseiere
  • God kunnskap og erfaring med klarspråk, universell utforming, og WCAG-kravene for tekst, struktur og presentasjon
  • Svært god til å lage brukerorientert innhold
  • Kjennskap til brukertesting og bruk av verktøy for brukertesting
  • Erfaring med visuell fremstilling av brukerinnsikt er ønskelig

Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved eventuell ansettelse, jamfør politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. Kandidaten må kunne klareres for HEMMELIG.


Personlige egenskaper

  • Meget god til å skrive og uttrykke innhold
  • Strukturert og systematisk
  • Brukerorientert
  • Tar initiativ
  • Samarbeider godt med andre


Vi tilbyr

  • En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
  • Stillingen lønnes som Rådgiver (stillingskode 1434), fra kr 488 000-583 900 brutto per år.
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (se https://www.spk.no/ for mer info)
  • Fleksibel arbeidstid med mulighet for trening i arbeidstiden

Vi vil rekruttere den best kvalifiserte kandidaten til stillingen, og trenger derfor et bredt rekrutteringsgrunnlag. Politiet er en åpen og inkluderende etat hvor alle søkere blir vurdert likeverdig. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater med relevant utdanning, bakgrunn, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette.


Kontaktinformasjon

  • Silje Opheim, 913 65 141

Søknadsfrist: 11.12.2019

Gå til søknadsskjema
Til toppen