Frist: 25. aug.

Kantar søker rådgiver/konsulent innenfor medie- og markedsanalyse

Stillingen er satt passiv.

Finn ledige stillinger.

Vi ser etter en rådgiver/konsulent innenfor medie- og markedsanalyse til Kantar sin medieseksjon i Oslo

Kantar sin medieseksjon er Norges største kommersielle analysemiljø for medier. Vi er leverandør av de offisielle mediebruksundersøkelsene for alle de store mediekanalene i Norge: TV, avis, internett, lokalradio, magasin-, uke- og fagpresse. I tillegg hjelper vi medievirksomheter å forstå sine kunder/seere/leseres preferanser for redaksjonelt innhold, medienes annonseeffekter og digitale utvikling. Seksjonen består av ca 40 personer, og er en del av Kantar i Norge som totalt har ca 130 ansatte.

Har du lidenskap for medier, markedsføring og forbrukeratferd? Vil du hjelpe medier med å utforske vekstmuligheter, styrke sine posisjoner og skape vekst? Liker du å gi innsikt til medier og virksomheter gjennom gode data og analyse? Da bør du søke på denne stillingen.

OM ROLLEN

Du vil;

  • Jobbe tett med våre mediekunder med målsetning om å forstå deres redaksjonelle og kommersielle utfordringer.
  • Analysere og tolke ulike former for data for å gi råd og strategisk beslutningsstøtte.
  • Lede og bidra i innsalg av analyse og rådgivningsprosjekter.
  • Ha ansvar for gjennomføring av egne leveranser i form av prosjektdesign, analyse, rapportering, workshops og presentasjoner.

Vi ser etter deg som har:

  • Minimum 2-3 års arbeidserfaring, gjerne fra medier eller byrå.
  • Relevant høyere utdannelse på høyskole/universitetsnivå innenfor medier, markedsføring, digital kommunikasjon el.l.
  • Analytiske egenskaper og gjerne erfaring med markedsanalyse (helst kvantitativ analyse).
  • Gode kommunikasjonsevner, liker å bygge gode relasjoner, er nysgjerrig og proaktiv.
  • Stor arbeidskapasitet, trives med forskjellige typer problemstillinger, er selvgående og god til å prioritere.
  • Grunnleggende forståelse for metode, statistikk og kvantitativ analyse, og evner å tolke og kvalitetssikre data.
  • Gode muntlige og skriftlige ferdigheter, behersker norsk flytende, men er også sterk i engelsk.

Det er en fordel å være kjent med statistisk programvare, som f.eks SPSS og Kantar Online/Gallup PC (Forbruker og Media), men ikke et krav.

Vi kan tilby faglige utviklingsmuligheter, tilgang til globale kompetansemiljøer, og et åpent og godt arbeidsmiljø. Konkurransedyktige betingelser.

Kontaktinformasjon: 
Cesilie Bollingmo,
92 84 01 66cesilie.bollingmo@kantar.com 


Innledende vurdering av søkere gjøres ved Kantars sentrale HR-enhet i Nederland.
Søknad og cv sendes på engelsk til Kim Tran: kim.tran@kantar.com 

Søknadsfrist 25. august 2019

Til toppen