Frist: 25. mai

Schibsted Partnerstudio i Stavanger søker innholdsprodusent/prosjektleder

Stillingen er satt passiv.

Finn ledige stillinger.

Bli med på en av medie-Norges største suksesser: Schibsted Partnerstudio i Stavanger søker innholdsprodusent/prosjektleder

Årets byrå 2018 og 2019, VG Partnerstudio, og Storby-suksessen Schibsted Brand Studio er nå samlet i Norges største innholdsbyrå - Schibsted Partnerstudio. Etter sammenslåingen, disponerer vi nå distribusjonen på alle Schibsteds flater, deriblant Aftenposten, VG, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, e24.no, Finn.no, Godt.no og Tek.no.

Vi består i dag av cirka 50 ansatte, med én ansatt i Stavanger, tre i Bergen og resten i Oslo. De ansatte består hovedsakelig av innholdsprodusenter/prosjektledere, kommersielle rådgivere, utviklere og designere. Sammen har vi lang erfaring både fra redaksjonell og kommersiell side i Schibsted. Det gjør avdelingen til et godt sted for faglig utvikling. Samtidig håper vi å lære mye av deg også.

Vi opplever en kraftig vekst og etterspørsel. Som en del av vår satsing på innholdsmarkedsføring regionalt (Bergen og Stavanger) søker vi etter en innholdsprodusent/prosjektleder som vil ha hovedansvaret for å løfte satsingen i Schibsted Partnerstudio Stavanger ytterligere. Du vil jobbe tett sammen med markedsavdelingen i Schibsted Stavanger/Aftenbladet.

God skriftlig fremstillingsevne, solide kommunikasjonsevner og kommersiell teft er absolutte krav. Redaksjonell erfaring er en klar fordel.

Hovedoppgaver

  • Skrive innhold for Stavanger Aftenblad/Schibsted sine annonsekunder
  • Ta og redigere bilder til innholdet
  • Publisere, optimalisere og analysere innholdet slik at det når ut flest mulig
  • Delta i kundemøter hvor du begeistrer med gode ideer og innspill til innhold
  • Være en initiativrik pådriver for innholdsmarkedsføring og en sparringspartner for salgsapparatet i Schibsted/Stavanger Aftenblad
  • Holde workshops og lede kreative prosesser

Kvalifikasjoner

  • Redaksjonell erfaring fra relevante mediehus er en klar fordel
  • Svært god fremstillingsevne – både skriftlig, muntlig og visuelt
  • God kjennskap til innholdsmarkedsføring og god kommersiell forståelse
  • God kunnskap om bildetaking og -redigering. Kunnskap om videoproduksjon og -redigering er også en fordel.
  • Kjennskap til Vær Varsom-plakaten, Markedsføringsloven og god etisk vurderingsevne

Egenskaper

  • Allsidig og løsningsorientert, med god evne til å sette deg inn i forskjellige bransjer
  • Selvgående, kreativ, innsatsvillig og driftig
  • Analytisk og strukturert
  • Evne til å tenke strategisk både for kunden og Schibsted Partnerstudio
  • Solide kommunikasjonsegenskaper
  • Du blir del av et offensivt, konkurransefokusert lag. Det er derfor avgjørende at du er en lagspiller, liker å jobbe i team og har gode samarbeidsevner
  • Innholdsmarkedsføringen i våre mediehus er tydelig merket som reklame og må ikke forveksles med uavhengig journalistikk.
  • Innholdsprodusent/prosjektleder har ansvar for at det leveres innhold, distribusjon og effekt i særklasse. Vår viktigste salgsargument er kvalitet.

Denne stillingen gir deg mulighet til å komme tett på medienes kommersielle, teknologiske og etiske utfordringer.

Interessenter må kunne dokumentere sine skriveferdigheter med eksempler på tidligere arbeider og sin erfaring med referanser. Arbeidssted er Stavanger (i Aftenbladets lokaler), men oppdrag i Bergen, Kristiansand, Oslo og Trondheim kan forekomme, og noe reisevirksomhet må derfor påregnes.

For spørsmål om stillingen, kontakt:

Søknadsfrist: Snarest, men senest 25. mai

Gå til søknadsskjema
Til toppen