Frist: 18. sep.
(Bilde: Kimm Saatvedt)

Schibsted søker forretningsutvikler - skole og utdanning

Stillingen er satt passiv.

Finn ledige stillinger.

Schibsted Norge Abonnementsmedia søker en kommersiell ressurs til viktig satsningsområde

Engasjement ut 2018

Vil du være med på å utvikle og implementere nye forretningsmodeller, sponsoratprodukter og partnerskap som skal sikre digital kvalitetsjournalistikk til norske skoleelever og studenter? Vil du være med på vår satsning mot en spennende utdanningssektor i sterk digital utvikling? Vi har en reise foran oss som vil kreve en resultatorientert forretningsutvikler med stor gjennomslagskraft.

Avdelingen Bedriftsmarked i Schibsted Norge Abonnementsmedia ble opprettet i 2016 og har ansvaret for salg, partnerskap og utvikling av mediehusenes innholdsprodukter mot bedriftsmarkedet. Vi er et ambisiøst team i vekst som i dag teller ni personer, som i tillegg støttes av meget kompetente fagmiljøer internt. Ett av våre viktigste satsningsområder er å skape digitale leservaner hos landets skoleelever og studenter, basert på kvalitetsjournalistikk og med bærekraftige forretningsmodeller. Vi har som mål å bygge kunnskap og engasjement gjennom vårt produkttilbud - og nå trenger vi en ny kollega som kan bidra til å nå dette målet!

Vi ser etter en engasjert og dyktig forretningsutvikler som vil ha ansvaret for partnerskap og kommersielle produkter og tjenester rettet mot skole- og utdanningssegmentet. Du vil jobbe med å videreutvikle produktet Schibsted Student, som i dag gir over 100.000 studenter gratis, sponsorfinansiert tilgang til våre nettaviser. I tillegg vil du ha en nøkkelrolle i utviklingen og implementeringen av nye digitale forretningsmodeller for våre Junior-produkter for barn og unge.

Som forretningsutvikler hos oss vil du ha et helhetlig ansvar for inntekter knyttet til sponsor- og partneravtaler. Du vil blant annet jobbe med å avdekke nye forretningsmuligheter gjennom innsikt og analyse, utvikle nye konsepter og sponsoratprodukter, og jobbe tett sammen med de sentrale produktmiljøene i Schibsted konsernet. Du vil ha ansvaret for egen kundeportefølje, og samarbeide nært med salgsavdelingene og med sterke fagmiljøer innen analyse, CRM, i tillegg til redaksjonene.

Vår avdeling har høy fart og mange parallelle prosjekter, som krever at du kan kombinere strategisk og mer langsiktig tenkning med prosjekter med korte tidsfrister.


Sentrale arbeidsoppgaver vil være:

  • Oppnå inntektsbudsjett og vekstmål for portefølje med sponsoratkunder og partnere
  • Videreutvikle og optimalisere eksisterende sponsoratprodukt for Schibsted Student
  • Utvikle og implementere kommersielle og digitale løsninger for våre Junior produkter
  • Støtte selgere i annonseavdelingen med innsalg av sponsoravtaler, samt drive egne salgsprosesser mot utvalgte kunder og partnere
  • Utforske nye partnerskap og muligheter innen skole- og utdanningssektoren, støtteordninger mm.
  • Utforming, prissetting og presentasjon av sponsoratprodukter, herunder produksjon av salgspresentasjoner og demoer
  • Analyse av effekt og rapportering av resultater
  • Prosjektledelse og – deltakelse innen området
  • Profesjonell og innsiktsbasert rådgivning til våre kunder og partnere


Vi ser etter deg som:

  • Har noen års relevant erfaring innen forretningsutvikling, konseptsalg eller partnersalg
  • Erfaring fra mediebransjen og/eller undervisningssektoren kan være et pluss
  • Har minimum 3 år relevant høyere utdanning
  • Kan vise til meget gode resultater over tid fra tilsvarende stilling
  • Er dyktig til å etablere og videreutvikle gode relasjoner med kunder og stakeholdere internt og eksternt
  • Har meget god forretningsforståelse og digitalkompetanse
  • Evner å se hvordan nye trender og kanaler vil påvirke mediebransjen og våre forretningsområder fremover
  • Evner å sette seg inn i ulike bransjer og roller, og forstår deres utfordringer og behov
  • Tør å utnytte potensialet som ligger i forretningsområdet og våre produkter, tjenester og ressurser

 

Vi tilbyr:

  • Konkurransedyktige betingelser
  • Gode faglige utviklingsmuligheter som en del av Schibsted konsernet
  • Muligheten til å være med å utforske et område med høy strategisk viktighet for selskapet
  • Være del av et nyetablert og kompetent team med testbasert tilnærming til nye områder og produkter
  • Et dynamisk arbeidsmiljø med hyggelige lokaler sentralt i Oslo
  • Gode muligheter for videre karriere i selskapet og konsernet

Stillingen rapporterer til Leder Bedriftsmarked, og er i første omgang et engasjement ut 2018.


For nærmere spørsmål om stillingen
kontakt


Søknadsfrist: 18.09.2017

Gå til søknadsskjema
Til toppen