Frist: 21. nov.
(Karl Forsberg)

Storebrand søker innholdsansvarlig med fokus på UX-skriving

Vil du ha det daglige ansvaret for å produsere og presentere innhold på kundemagasinet Smartere Valg på storebrand.no?

Kommunikasjonsavdelingen Puls er Storebrands nyopprettede hub for innholdsproduksjon og historiefortelling i fortjente og egne kanaler. Avdelingen består av en gjeng dyktige kommunikasjonseksperter med spisskompetanse innen ulike retninger av historiefortelling, presse og markedskommunikasjon.

Puls har ansvar for å produsere og koordinere innhold til Smartere Valg og selskapets sosiale medier. Det innebærer å lede arbeidet med å fylle og presentere innhold i disse kanalene i tett samarbeid med selskapets kommersielle områder. Avdelingen skal fornye Storebrands kommunikasjon basert på innsikt, moderne, visuelle og engasjerende virkemidler. Vi skal engasjere kundene med relevant og integrert innhold som bygger merkevare og bidrar til at kundene velger oss.

Som innholdsansvarlig med fokus på UX-skriving vil du ha det daglige ansvaret for å produsere og presentere innhold på kundemagasinet Smartere Valg på storebrand.no.

Rollen gir en spennende mulighet for å jobbe med innovativ historiefortelling i våre digitale flater. Vår innholdsansvarlig med fokus på UX-skriving jobber i team med andre kommunikasjonsentusiaster. Du vil samarbeide tett med UX-designere og eksperter på bærekraft, pensjon og sparing fra andre forretningsområder.


Sentrale arbeidsoppgaver:

  • Smartere Valg er vår innholdshub og spiller en viktig rolle i å engasjere kundene og å generere trafikk til Storebrand.no som er vår salgskanal. Innholdsansvarlig med fokus på UX-skriving har ansvar for å sikre at vi til enhver tid presenterer innhold om Storebrand, våre produkter og tjenester på en aktuell, visuell og engasjerende måte.
  • Utvikle nytt og optimalisere eksisterende innhold basert på kommunikasjonsbehovene kunde og konsernet har. Bruke tilgjengelig innsikt som webanalyse, kundeinnsikt og best practice for å forbedre effekten av innholdet.
  • Samarbeide med webredaktører for storebrand.no og andre UX-entusiaster for å drive trafikk til vår salgskanal storebrand.no
  • Videreutvikle og oppdatere selskapsinformasjon om Storebrand på våre nettsider storebrand.com og Storebrand.no


Ønskede kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdannelse innen journalistikk/kommunikasjon, multimedia eller markedsføring.
  • 3-5 års dokumentert erfaring som digital kommunikatør, webredaktør eller nettjournalist.
  • Velutviklet visuell forståelse, med innebygget sans for hvordan layout og tekst i samspill med øvrig design skaper brukervennlige løsninger.
  • Dokumentert erfaring med strategisk og operativt webkommunikasjon. Kunnskaper i bilderedigering som for eksempel Adobe Photoshop, og gjerne også erfaring med redigering av video og grafisk innhold.
  • Erfaren bruker av teknologi og relevante verktøy for CMS, publisering, måling av SEO, performance og webanalyse - og kan bruke denne innsikten til kontinuerlig forbedring.
  • Erfaring fra prosjektledelse og evne til å håndtere flere pågående initiativ samtidig med tette deadlines, flere interessenter og endrede prioriteringer
  • En god penn og svært gode norsk og engelsk kunnskaper er en forutsetning


Personlige egenskaper:

  • Digital ildsjel- Du er lidenskapelig opptatt av og nysgjerrig på digitale trender og hva de beste merkevarene gjør med fokus på innhold og sosiale medier. Du er kreativ og kommer proaktivt opp med egne ideer for innhold og oppsøker ny innsikt om effektiv kommunikasjon.
  • Sterke formidlingsevner både muntlig, skriftlig og visuelt. Lidenskapelig opptatt av god kommunikasjon og godt språk. Evne til å gjøre det kompliserte enkelt og relevant- alltid på nivå med målgruppen.
  • Analytiske egenskaper- jobber datadrevet og bruker aktivt innsikt til å sikre at vi når forretningsmessige mål og at de enkelte aktivitetene støtter opp om strategi og mål.
  • Arbeider aktivt for å forstå bransjekonsepter, produktinformasjon og hvordan dette kan fremstilles på en engasjerende måte på vår web.
  • Interesse for vår kjernevirksomhet – Du har interesse for sparing, økonomi og rollen finansbransjen kan ta i en bærekraftig utvikling.


Vi tilbyr:

  • Fleksibel arbeidstid
  • God pensjon, helseforsikring, ansattlån og fordeler på forsikringer
  • Kontinuerlig kompetanseutvikling gjennom jobboppgaver, faggrupper og kurs
  • Hyggelig arbeidsmiljø med noen av Norges fremste fagfolk innen kommunikasjon
  • Lyse og moderne lokaler på Lysaker, rett ved jernbanestasjonen
  • Tilgang til stor treningshall, styrkerom, spinningrom og over 20 aktive bedriftsidrettslag
  • Bedriftshelsetjeneste og kiropraktor/fysioterapeut/massasje på jobben
  • Firmahytter, kunstforening og diverse rabattavtaler


Har du spørsmål til stillingen,
ta kontakt med kommunikasjonsdirektør og leder for Puls, Vibeke Hansen på mail vibeke.hansen@storebrand.no eller mobil 990 13 349.

Søknadsfrist 21. november.

Hvilken fremtid ønsker du deg?
I Storebrand jobber vi hver dag for å skape en fremtid å glede seg til. Vi er modige veivisere som tør å gå foran, og bærekraft er ledestjernen i alt vi gjør. Bli med oss på å gjøre en forskjell. Sammen skaper vi en bærekraftig fremtid.

I Storebrand vet vi når vi har lykkes. Det er når kundene våre anbefaler oss. Har du lyst til å hjelpe oss å nå denne visjonen? Har du egenskapene, erfaringen og kunnskapen som skal til? Da vil vi gjerne høre fra deg. 

Vi kan love deg et stimulerende arbeidsmiljø der du får brukt ditt talent og utviklet deg både faglig og personlig. Som ansatt i Storebrand får du også mulighet til å påvirke verden i en mer bærekraftig retning. Les mer om vårt arbeid med bærekraft her
.

Storebrand samarbeider med Meditor for bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.

 

Gå til søknadsskjema
Til toppen