Frist: 20. jan.

TV 2 søker innholdsplanlegger i Bergen eller Oslo

Stillingen er satt passiv.

Finn ledige stillinger.

Vil du være med å påvirke hvilke programmer vi sender, når og hvor de sendes?

Stillingsbeskrivelse

Avdeling for innholdsstrategi og publisering er ansvarlig for bestilling, planlegging og publisering av TV 2s programmer. Dette omfatter alle plattformer og kanaler, slik at TV 2 til enhver tid har et godt og relevant programinnhold som treffer seerne der de er, på alle innholdsflater.

Du vil jobbe i team med 3 andre innholdsplanleggere i Oslo og Bergen. Dere jobber med publiseringsstrategien til TV 2 gjennom å utarbeide langsiktige sendeplaner på tvers av plattformer, sørge for optimal rettighetsutnyttelse og bidra til innsiktsbaserte beslutninger rundt innholdsbehov og -bestillinger.

Stillingen rapporterer til kanalsjef for strategisk planlegging.

Arbeidsoppgaver

  • Utarbeide og koordinere langsiktige sendeplaner for tv-kanalene og Sumo
  • Optimalisering av programrettigheter og publiseringsstrategi
  • Bidra til kartlegging av innholdsbehov for kanaler, Sumo og målgrupper
  • Utarbeide analyser av seer- og bruksmønstre for innhold og ha oversikt over tilgjengelige undersøkelser som grunnlag for innsiktsbaserte beslutninger
  • Bidra til å identifisere relevante KPI’er og sette gode måltall for innhold, samt følge opp disse
  • Kommunisere innholds- og publiseringsplaner til andre avdelinger
  • Utarbeide detaljerte sendeplaner
  • Utarbeide planer for økt seer-/brukeroppslutning
  • Følge opp konkurrentenes innholdsunivers og være oppdatert på internasjonale innholdstrender i tv- og strømmemarkedet

Personlige egenskaper

  • Du er analytisk og strategisk og liker å jobbe med innsikt som grunnlag for beslutninger
  • Vi ser etter deg som har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, er interessert i å dele kunnskap og trives med å jobbe i team
  • Du evner å skaffe deg god oversikt og godt overblikk, samtidig som du ser detaljene
  • Du er interessert i tv- og strømmeinnhold og har lyst til å være med å forme TV 2s innholdsplanlegging

Relevant kompetanse

  • Utdanning på høyskole-/universitetsnivå (mediefag, sosiologi, økonomi, markedsføring el)
  • Innsikt i og interesse for analyse som grunnlag for beslutninger

Vi tilbyr:

  • Du får være med på å forme retningen for TV 2s innhold, kanaler og plattformer.
  • Et dynamisk og hyggelig arbeidsmiljø med engasjerte kolleger.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Nye og moderne arbeidslokaler sentralt i Bjørvika eller Media City Bergen. Vi har sykkelparkering, garderobe, treningsrom og kantine.

Søknadsfrist: 20.01.20

Gå til søknadsskjema
Til toppen