Frist: 9. des.

VG søker forretningsutvikler til Familieklubben

Stillingen er satt passiv.

Finn ledige stillinger.

Er du utpreget digital og synes det hadde vært gøy å skape det beste redaksjonelle produktet for familier i Norge?

Har du et øye for lønnsomhet og en god prosjektleder og forretningsutvikler i magen? Da ønsker vi deg med på laget.

Den uavhengige journalistikken er avgjørende for et velfungerende demokrati, men salget av papiraviser går stadig ned. Det betyr at digitale løsninger i større grad må finansiere journalistikken. Annonseavdelingen i VG sikrer god lønnsomhet ved å utvikle innovative annonseprodukter og nye digitale inntektsstrømmer. VG søker derfor etter en forretningsutvikler som kan snuse frem nye forretningsmodeller for Familieklubben.

Hva skal du jobbe med?
Familieklubben er VGs nisje for redaksjonelt innhold til familier. Den ble startet høsten 2017 og har vært en braksuksess med nå 120 000 medlemmer. Du skal jobbe med forretningsutvikling av nisjen, som betyr at du skal finne gode løsninger for brukerne som også øker inntektene for VG. Konkrete oppgaver vil være:

  • Strategi for Familieklubben og ansvarlig for å nå målsetningene
  • Identifisere nye kommersielle muligheter og samarbeidspartnere
  • Optimalisere siden for brukerne
  • Optimalisere eksisterende forretningsmodeller
  • Bygge en klubbfølelse for medlemmene med mål om økt aktivisering
  • Samarbeide tett med redaksjonen, utvikling og salg for å nå målsetninger

Vi søker etter deg som:

  • Har digital forståelse og er nysgjerrig på ny teknologi og samarbeidsmuligheter
  • Har god tallforståelse, og kan lage et business case for din idé
  • Er offensiv, ser løsninger og får ting gjort
  • Er fleksibel og tåler et høyt tempo i hverdagen
  • Er en lagspiller som gladelig tar i et tak når det trengs
  • Har høyere utdannelse innenfor felt som økonomi, innovasjon, ingeniørfag eller markedsføring
  • Har minst ett års arbeidserfaring

… og dette kan vi tilby i retur:

  • Et svært godt arbeidsmiljø med høyt engasjement og entusiasme
  • Interessante og viktige arbeidsoppgaver i et innovativt miljø
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Bedriftshytter, bedriftsidrettslag, telefon, internett og eget trimrom
  • Karrieremuligheter i Schibsted

 

Synes du dette høres gøy ut? Da håper vi du er rask med å søke for vi vil gjerne ha deg med på laget! Kontaktpersoner:

Søknadsfrist: 9. desember

Ditt første år:
I løpet av den første uken har du kommet deg på plass og fått en god velkomst av hyggelige kollegaer. Du har også blitt kjent med Familieklubben og satt deg inn i hvilke muligheter som ligger her.

Etter en måned har du sterkt eierskap til Familieklubben og har gjennomført med stor suksess det første tiltaket ditt. Du samarbeider godt med redaksjonen, salg og utvikleren, og har kommet godt inn i rollen som prosjektleder. Du jobber med å oppdatere strategien for Familieklubben og er i tillegg godt i gang med din først brukertest.

Etter ett år har Familieklubben styrket sin posisjon. Du kan vise til god vekst i medlemmer, og alle er imponert over den store veksten i inntekter. I tillegg har du gjennom sterkt brukerfokus økt bruken av Familieklubben blant medlemmene. Du er ansett som en god prosjektleder, og har fått strategien din til å dra alle i samme retning. Der har du imponert alle med din lederegenskaper, og din evne til å analysere deg frem til lønnsomme business case slik at dine ideer blir prioritert. Så det er i dine prosjekter at det er mye som skjer og alltid god fremdrift. Kanskje har du til og med vunnet Performance of the year i Schibsted?

Etter to til fem år har du kanskje utviklet deg til å bli den neste lederen av team digital, og kan sørge for at hele teamet leverer sine mål innen produkt- og forretningsutvikling.

Gå til søknadsskjema
Til toppen