Frist: 14. april

Vil du lede Forsvarets digitale kommunikasjon?

Er du en erfaren leder med god helhetsforståelse for kommunikasjon?

Vil du synliggjøre Forsvarets viktige oppgaver gjennom å lede vår digitale kommunikasjonsavdeling? Vi kan love mange spennende og meningsfulle oppgaver til rette kandidat.

Ved Forsvarets mediesenter (FMS) jobber i underkant av førti mennesker målrettet med ekstern og intern kommunikasjon, et fagområde som prioriteres høyt i hele Forsvaret. Vi har ansvaret for Forsvarets markedskommunikasjon og digitale kommunikasjonskanaler, der rekruttering til førstegangstjeneste, utdanning og jobb er viktige oppgaver. Forsvarets mediesenter har eget analysemiljø og produksjonsavdeling «in house» samt mange flinke samarbeidspartnere.

Arbeidsoppgaver

  • Lede, organisere og koordinere avdelingens oppdrag innen digital kommunikasjon i Forsvaret, og aktivt å bidra til å utvikle og evaluere Forsvarets digitale kanaler
  • Koordinere og bidra til innholdsproduksjonen i avdelingen og bidra til helhetlig redaksjonell styring på tvers av kanalene
  • Lede utviklingsprosjekter knyttet til digital kommunikasjon
  • Virksomhets- og budsjettplanlegging
  • Ledelse og utvikling av digital kommunikasjonsavdeling med fag- og personalansvar for ca. 10 medarbeidere
  • Kommunikasjonsrådgivning
  • Stillingen inngår i ledergruppen ved Forsvarets mediesenter.

Kvalifikasjoner

  • Minimum universitets- eller høgskoleutdanning (bachelornivå) innen relevant fagkrets.
  • Minimum 5 års relevant erfaring
  • Ledererfaring og erfaring med prosjektledelse
  • Bred kommunikasjonserfaring med evne til å se løsninger på tvers av kanaler med vekt på digitale flater
  • Erfaring fra media eller kommunikasjonsbransjen, spesielt innen digital kommunikasjon 
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne og gode samarbeidsevner
  • Kunne prioritere og jobbe godt under tidspress
  • Den som ansettes må kunne sikkerhetsklareres for HEMMELIG før tiltredelse
  • Annen utdanning og lang relevant erfaring kan etter vurdering kunne kompensere for manglende formell utdanning.

Personlige egenskaper

Som leder for Avdeling for digital kommunikasjon må du ha gode lederegenskaper, kommunikasjonsevner og et redaksjonelt instinkt. Du må ha en smidig og klok tilnærming til folk, være positiv og initiativrik, jobbe selvstendig og i team, arbeide godt under tidspress, ha stor interesse for digital kommunikasjon og god kjennskap til den digitale medieutviklingen i Norge.

Vi forutsetter at du holder deg faglig oppdatert og har evne til omstilling til ny teknologi. 

Vi tilbyr

  • Stillingen gir gode muligheter for personlig og faglig utvikling med mange spennende arbeidsoppgaver og utfordringer samt fleksibel arbeidstid
  • Forsvaret har gode pensjons- og velferdsordninger, blant annet mulighet for trening i arbeidstiden 
  • Lønn etter Statens lønnsregulativ som seniorrådgiver, kode 1364, i lønnstrinn 68 - 76, pt. kr 615 900 – 723 200 brutto per år, avhengig av kvalifikasjoner. Av lønnen trekkes 2 % lovbestemt innskudd til Statens pensjonskasse.

Digital kommunikasjonsavdeling har redaksjonelt ansvar for forsvaret.no, Forsvarets intranett og alle Forsvarets offisielle eksterne digitale kanaler. Avdelingen produserer og leverer redaksjonelt innhold til samtlige kanaler. Avdelingen bidrar også i Forsvarets PR-arbeid overfor eksterne medier, støtte til eksterne filmproduksjoner og har hovedansvar for medietrening i Forsvaret.

Les mer om stillingen her.

Søknadsfrist: 14. april

Gå til søknadsskjema
Til toppen