FÅR PENGER: Investorer tror på Tactic Real-Time Marketing. Fra venstre: prosjektleder Fredrik Brostrøm Hansen, kommersiell direktør Jørgen Schrøder Aanonsen og daglig leder Per Elling Braseth-Ellingsen.

Investorer tror på norsk adtech - skyter inn 10 millioner kroner i Tactic Real-Time Marketing

- Skal brukes for å kapre flere internasjonale kunder, sier selskapet.

Det norske annonseteknologi-selskapet Tactic Real-Time Marketing henter inn 10 millioner kroner i frisk kapital.

- Midlene skal brukes i en satsning for å kapre flere internasjonale kunder, skriver selskapet i en pressemelding om satsingen.

En investorgruppering bestående av blant andre Firmament AS, AS Uthalden og Anders Brandt går inn med 10 millioner i det snart tre år gamle selskapet.

Adtech-selskapet lanserte annonseplattformen Tactic i markedet våren 2014, og er nå godt etablert med 15 ansatte og en rekke kunder.

tactic

Kommersiell leder i Tactic Real-Time Marketing, Jørgen Schrøder Aanonsen, sier midlene gir mulighet for nyansettelser og ytterligere internasjonal vekst. 

- Vi opererer i et stort og dynamisk internasjonalt marked for digital markedsføring. Stadig mer av innholdsproduksjonen blir automatisert, og vår plattform gjør denne automatiseringen enklere og mer effektiv. Vi har allerede en mengde nordiske annonsører på kundelisten, blant andre HBO Nordic, DNB og TUI. Vårt første mål er å bli størst i Norden, sier Aanonsen.  

Tactics mål er å bidra til å øke relevansen og forenkle produksjonen av digitalt annonsemateriell, slik at innholdet automatisk tilpasses målgruppen og dermed blir mer verdifullt. 

Tactic Real-Time Marketing

  • Annonseteknologi-selskap med hovedkontor i Fredrikstad
  • Lager software-plattform for å automatisere produksjon og publisering av digital markedsføring
  • Salgskontor i Oslo, Stockholm og København
  • Utviklingsavdeling i Tallinn, Estland
  • 15 ansatte

Skal ansette ti nye

Ambisjonen er nå å triple kundebasen innen utgangen av 2017. At det investeres 10 millioner kroner i selskapet, gir mulighet til å rekruttere nye hoder.

Innen utgangen av 2016 skal ti nye medarbeidere ansettes:

- Midlene som nå er hentet inn skal brukes på å rekruttere de dyktigste og mest ambisiøse menneskene som har lyst til å være med på et internasjonalt vekst-eventyr.

- I tillegg videreutvikler vi plattformen vår for å sikre at våre kunder kan holde seg foran konkurrentene sine, sier daglig leder Tactic Real-Time Marketing, Per Elling Braseth-Ellingsen.

 

Til toppen