VICTORIA SCHULTZ, konserndirektør for salg og marked i Amedia. (Bilde: Holand, Lars Myhren)

Snart har 50 av Amedias lokalaviser begynt med native annonser - konsernet styrker laget og satser videre

Ansetter regionale prosjektledere og kreativ produsent.

Det er rundt to år siden de første regionavisene i Amedia testet ut innholdsmarkedsføring. I fjor vår ble satsingen formalisert gjennom en ny enhet.

Og på dette året har «native annonser» eksplodert i de lokale mediehusene:

- Det er utrolig gøy at vi bare på ett år har nærmet oss 50 lokalaviser som ønsker å benytte seg av denne formen for merkevarebyggende annonsering. Samtidig har vi fått på plass regionale avdelinger, slik at vi er rustet til å tilby kundene våre enda mer skreddersydde native-løsninger, forteller Vibeke C. Christiansen, kommersiell innholdssjef, i en melding fra konsernet.

Der opplyser Amedia om flere viktige endringer i satsingen:

  • Enheten Amedia Native og digitale inntekter (ANDI) har blitt en del av Amedia Salg og Marked.
  • I disse tider ansetter avdeligen en kreativ produsent, som skal være med å videreutvikle nye produkter og konsepter.

Og - nylig har Amedia rigget seg med regionale prosjektledere som skal jobbe med og løfte satsingen på innholdsmarkedsføring.

De regionale native-ansvarlige er:

  • Rikke Monsen (Østfold/Follo)
  • Marielle Eriksen (Narvik)
  • Gunnar Bækkevold (Vestfold/Buskerud/Telemark)
  • Rune Johansen (Bergen/Nord-Hordaland)
  • Sara Gorgij (Romerike/Innlandet)
  • Samt NordlysLab i Tromsø
  • Jonas Lisether er videoprodusent i Oslo-team

- Med et sentralt fagmiljø i Oslo og de regionale innholdsmarkedsførings-avdelingene skal mediekonsernet sikre enda bedre løsninger for Amedias annonsører – det være seg native-artikler på print eller digitalt, skriver Amedia.

Og at lokal innholdsmarkedsføring er et satsingsområde er det ingen tvil om, slår konserndirektør Victoria C. Evelyn Schultz fast:

- Kundene ønsker uten tvil denne formen for annonsering. Sammenlignet med i fjor har vi vokst med stor fart i nye inntekter på dette området og vi opplever at veksten bare fortsetter.

Til toppen