Emilie Berg Kaasin blir av The Drum trukket frem som er av verdens beste, unge markedsførere.

Prestisjeliste over unge talenter: Emilie (28) er eneste nordmann på listen

The Drum har nå publisert den årlige listen over «verdens beste» markedsførere under 30 år.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Jeg er veldig stolt over å ha havnet på The Drums «Future 50»-liste. Det er stas både for meg og DNB. Vi har et godt fagmiljø med gode utviklingsmuligheter for oss ansatte, og da er det gøy å få anerkjennelse fra utlandet, sier Emilie Berg Kaasin til KOM24.

Innpass via hospitering

Nylig ble bransjeavisen The Drums årlige «Future 50»-liste publisert. Det er The Drum og WFA (World Federation of Advertisers) som samarbeider om å lage en liste over «verdens beste» unge markedsførere. Kriteriet er at man er under 30 år eller at man kun har jobbet på kundesiden med brand marketing de siste 18 månedene.

Som eneste nordmann på listen trekkes Kaasin frem. Hun jobber i dag som konseptutvikler i DNB, og er utdannet siviløkonom fra NHH med en spesialisering i marketing og brand management der hun har fokusert på innovasjon, kunde- og konkurranseanalyse og sustainable marketing.

Hun kom inn i DNB via et graduate program i 2019.

– Gjennom hospiteringen fikk jeg prøve meg i ulike deler av banken, forteller hun. Og siden det har hun blitt der. I stillingen hun nå har som konseptutvikler er hun programeier for DNB Ung og DNB Intro.

– Jeg har fagansvaret for å kontinuerlig forbedre og utvikle nye verdiforslag for å forbedre kundeopplevelsen.

– Gjort mye på ett år

Kaasin har jobbet fast i selskapet i knapt ett år, men har åpenbart skilt seg positivt ut.

– Jeg har vært med på å revitalisere DNB Ung kundeprogram og lansert Norges første resirkulerte bankkort med nye fordeler som skal inspirere til et mer bærekraftig forbruk, som jeg tror har blitt lagt merke til. Vi vet at en av de viktigste hjertesakene til unge er miljøvern og klima samtidig som bank generelt er et lav-interesse tema, og vi har derfor tatt utgangspunkt i denne innsikten når vi har tilpasset kundeprogrammet til den unge målgruppen.

Listen er utarbeidet med basis av nominasjoneer, innsendelser og anbefalinger fra The Drums lesere og globale nettverk - blant annet WFA og da også norske ANFO, for å bistå med forslag. Den endelige listen ferdigstilles av The Drums redaktørkollegium.

ANFO-direktør Jan Morten Drange er stolt over at en nordmann trekkes frem i årets kåring.

– Det er fantastisk at vi gjennom vårt globale nettverk kan ha en liten rolle i å få frem norske talenter. Vi snakker om en global ranking her. Er det rart at vi på vegne av verden, Norge, ANFO og norske markedsførere er stolte? Gratulerer til Emilie og gratulerer til DNB!, skriver Drange i en uttalelse.

Powered by Labrador CMS