Dag Sørsdahl er konsernsjefi  Aller Media. Nå inngår han en avtale med Amedia om å bruke deres innloggingssystem, aID. Foto: Aller Media
Dag Sørsdahl er konsernsjefi Aller Media. Nå inngår han en avtale med Amedia om å bruke deres innloggingssystem, aID. Foto: Aller Media

Aller har blitt enige med Amedia: Velger aID som innloggingsløsning

- Vi er overbevist om at det vil være en løsning som både mediebrukerne og annonsørene har store fordeler av fremover, skriver konsernsjef i Aller Media, Dag Sørsdahl, i en pressemelding.

Aller Media har inngått en avtale med Amedia - og har bestemt seg for å bruke Amedias aID som identitets- og innloggingsløsning for alle sine publikasjoner.

Det betyr at brukerne snart kan bruke sammen innloggingstjeneste for alt fra Dagbladet til Drammens tidende

- Vi er kommet til at aID er markedets beste innloggingsløsning, og vi er overbevist om at det vil være en løsning som både mediebrukerne og annonsørene har store fordeler av fremover. Det har vært viktig for oss å kunne delta i et bredt samarbeid om innlogging og datainnsamling, og ved å satse på aID har vi sikret oss en fremtidsrettet, personvernvennlig løsning som tilbyr høy sikkerhet og stor troverdighet knyttet til innsamling og bruk av dataopplysninger, skriver konsernsjef i Aller Media, Dag Sørsdahl, i pressemeldingen.

 

Kan nå to millioner nordmenn

I pressemeldingen står det blant annet at Dagbladet pluss kommer til å begynne å bruke denne innloggingstjenesten allerede fra høsten 2018. 

- Vi er stolt av hvor godt aID har utviklet seg og den mottagelsen løsningen har fått i markedet. Det er viktig for medienes digitale posisjon og den videre utviklingen av aID at Aller Media nå kommer inn som full deltaker i aID-universet, skriver konsernsjef Are Stokstad i Amedia i pressemeldingen. 

Systemet aID vil daglig kunne nå ut til i overkant av to millioner nordmenn, om man slår sammen Amedia og Aller Media sin totale spredning. 

Til toppen