NETTBIL: (fra venstre) Anders Espelund (gründer og daglig leder i Nettbil), Eirik Thorsen (medgründer i Nettbil) og Antoine Thebault (Direktør forretningsutvikling i Aller Media).

Aller Media satser millioner på ny Finn-konkurrent. Nettbil.no vil ta et jafs av bruktbilsalget

- Samarbeidet med Aller Media og NAF gjør det mulig å skalere opp tjenesten raskere, sier gründer Anders Espelund.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Mediekonsernet Aller Media opplyser i en melding fredag morgen at selskapet går inn som største aksjonær i Nettbil AS. Det skjer gjennom en kombinasjon av kapital - og markedsføring på Allers redaksjonelle flater, som Autofil, Dinside og Dagbladet. Ifølge Shifter.no skyter konsernet inn 8,8 milliner kroner.

Nettbil.no har gjennom det siste året testet ut sitt konsept, hvor man registrerer bilen til salgs på nett - mens selve salget gjennomføres i samarbeid med et NAF-senter.

Altså en digitalisering av salgsprosessen, men med en «analog» partner.

Daglig leder Anders Espelund i Nettbil AS er glad for å ha fått et av Norges største medieselskaper på eiersiden. Han sier i en melding:

- Aller Media har svært mange bilinteresserte lesere gjennom spesielt Autofil, Din Side og Dagbladet, og har i tillegg stor digital kompetanse. Med samarbeidet med Norges Automobilforbund og Aller Media blir vi nå tilført ressurser som gjør det mulig å skalere opp tjenesten raskere og satse nasjonalt.

Mediekonsernet har de seneste åra satset mer på tjenester, som reise og kostholdskurs. Antoine Thebault har tro på denne nye satsingen:

- Nettbil har et konsept som har bevist sin nytteverdi for kundene. Gjennom investeringen i Nettbil er vi posisjonert for å delta i den digitaliseringen av salgsprosessen i bilmarkedet vi ser komme. Vi tror på vekst i selskapet, og vi tror at Aller vil støtte opp under denne på en god måte, sier han.

 

Powered by Labrador CMS