Konsernsjef Are Stokstad i Amedia.
Konsernsjef Are Stokstad i Amedia. ( )

Amedia-avisene har passert 600.000 abonnenter

43 prosent av abonnentene er heldigitale.

De 73 abonnementsavisene i Amedia har nå samlet mer enn 600.000 betalende abonnenter. Aldri tidligere har så mange kjøpt konsernets aviser. 258.000 eller 43 prosent av abonnentene er heldigitale.

Det opplyser Amedia mandag formiddag.

Veksten i antall betalende abonnenter fortsetter i de fleste av Amedias lokalaviser. NA Pluss, som er Nettavisens abonnementstilbud, har nå 16.000 abonnenter.

De ni lokalavisene på Sørvestlandet som ble en del av konsernet i januar som følge av oppkjøpet av Nordsjø Media, har gjennom året fått økt vekst og har nå passert 46.000 abonnenter.

Konsernsjef Are Stokstad sier at det er en merkedag for konsernet og avisene å passere 600.000 abonnenter, og at han gleder seg over at stadig flere og nye lesergrupper strømmer til lokalavisene:

– Abonnementsveksten er et resultat av det systematiske arbeidet avisene har gjort med å endre sitt innhold etter lesernes behov. Vårt digitale tilbud til kundene er blitt mer variert og komplett. Det gir solid vekst både i antallet kunder og i kundenes mediebruk, sier Stokstad.

I hovedsak er det digitale abonnementssalg som er årsaken til veksten i Amedia. Bare fra nyttår er antall heldigitale abonnenter økt med 44.000.

Til toppen