CEO Hyper, Jørgen Schibsted (f.v.), CEO Ahead Group, Per Engh Halvorsen og CEO Redink, Øyvind Vederhus
CEO Hyper, Jørgen Schibsted (f.v.), CEO Ahead Group, Per Engh Halvorsen og CEO Redink, Øyvind Vederhus (Foto: Ahead Group)

Byråene Hyper og Redink slår seg sammen

Redinks administrerende direktør, Øyvind Vederhus,  skal lede det nye «superbyrået». Hypers administrerende direktør, Jørgen Schibsted, går av som følge av fusjonen, skriver selskapet i en pressemelding.

– Vi slår nå sammen to av stjernene i bransjen, og skaper en helt unik møteplass for kreativitet, innhold, teknologi og strategi. HyperRedink blir uten tvil det bredeste og mest komplette kompetansemiljøet i Norge samlet under ett tak, sier administrerende direktør i Ahead Group Norge, Per Engh Halvorsen i en pressemelding. 

Sammenslåingen av Redink og Hyper blir altså til merkevaren HyperRedink. Engh Halvorsen er svært fornøyd med den nye merkevaren.

- Vi må hele tiden vurdere optimal organisering av våre brands for å sørge for at vi ligger i forkant av utviklingen. Kombinasjonen Hyper og Redink vil gi en grenseløs tilnærming til problemløsning, sier Engh Halvorsen. 

Det nye byrået vil bli ledet av Redinks administrerende direktør, Øyvind Vederhus, ifølge pressemeldingen. Hypers administrerende direktør Jørgen Schibsted går av som følge av fusjonen, ifølge meldingen.

– De to søsterbyråene har i løpet av det siste året jobbet stadig tettere sammen. Det har gitt en erkjennelse av at vi utfyller hverandre på et helt unikt vis, og at vi sammen kan representere en ny og ekstremt relevant kraft i markedet. I tillegg vil det nye selskapet kunne ta ut betydelige synergier innen alt fra salg og ledelse til prosjektgjennomføring og drift, sier Schibsted i meldingen.

Vederhus er glad for tilliten. 

– Dette blir ikke bare et kraftfullt selskap med et unikt tjenestetilbud, men også en kraftfull kultur bestående av så vel strålende unge talenter som ringrever med tung erfaring, sier Vederhus, og utdyper:

– HyperRedink vil være i stand til å skape svært effektive konsepter og kommunikasjonsløsninger. Byråenes kombinerte kompetanse - dyp teknologisk forståelse, grenseløs kreativitet, de beste historiefortellerne og svært erfarne strateger – er rett og slett magi og struktur i skjønn forening, sier Vederhus.

 

Til toppen