Camilla Kim Kielland til Schibsted.
Camilla Kim Kielland til Schibsted. (Bilde: Schibsted Norge)

FOLK

Camilla Kim Kielland (38) til Schibsted - skal jobbe med kommunikasjon for de norske mediehusene

Nå har «Trigger-Camilla» funnet neste stoppested, etter at hun sluttet i PR-byrået i fjor høst.

Camilla Kim Kielland (38), mest kjent som en av gründerne bak kommunikasjonssuksessen Trigger, begynner i en nyopprettet stilling som kommunikasjonsansvarlig i Schibsted Norge.

Det melder konsernet fredag. 

I fjor høst forlot Kielland «babyen» sin, etter å ha vært med på Triggers reise de seneste åra - fra et lite byrå til 50 ansatte. 

Og nå går hun altså til et enda større selskap, med flere tusen ansatte verden rundt. 

 

Skal jobbe med norske mediehus

I den nye jobben skal hun jobbe tett med Schibsteds norske selskaper for «å sikre at kommunikasjonen i konsernet går både på tvers, nedover og oppover i systemet», heter det i meldingen. 

Hun kommer også til å ta en rolle på eksternkommunikasjon og jobbe tett med kommunikasjonsenheten i Schibsted ASA.

Camilla Kim Kielland er journalistutdannet og arbeidet blant annet med barne- og ungdomsprogrammer i NRK før hun gikk til kommunikasjonsbransjen.

Det er først og fremst engasjementet for journalistikkens rolle i samfunnet som motiverer henne for å jobbe i Schibsted, sier hun: 

- Det å formidle fri, gravende og uavhengig kvalitetsjournalistikk, er helt avgjørende for et velfungerende demokrati og var motivasjonen for at jeg i sin tid valgte journalistikk som mitt fag. 

- Jeg heier på journalistyrket og den redaksjonelle friheten, og hvis jeg kan få være med å kjempe for dette, så gir det virkelig mening for meg, sier hun. 

Kielland begynner i jobben 1. mars.

 

Vil kommunere bedre ut

COO Siv Juvik Tveitnes i Schibsted Norge er glad for å få en dreven kommunikatør med på laget:

- Kompleksiteten i en moderne medievirksomhet som vår blir stadig større, noe som øker behovet for å kommunisere status og utviklingstrender på en begripelig og engasjerende måte.

-Vår tunge satsing på ny teknologi, endringer i organisasjonen og komplekse konkurranseforhold som stadig blir mer globale, er eksempler på trender som understreker behovet for å kommunisere godt, sier Juvik Tveitnes.

- Det vil jo heller ikke være noen ulempe om vi litt oftere kunne nå ut til offentligheten med nyheter om noe av alt det spennende vi utvikler nå for tiden, legger hun til.

 

 

Til toppen