Fra høyre: Carolina Mendosa, prosjektredaktør i Pressworks Story, Björn Audunn Blöndal, daglig leder i Pressworks Story og Christian Enger, daglig leder i Pressworks Studio.
Fra høyre: Carolina Mendosa, prosjektredaktør i Pressworks Story, Björn Audunn Blöndal, daglig leder i Pressworks Story og Christian Enger, daglig leder i Pressworks Studio. (Foto: CHRISTIAN ENGER/Pressworks )

Content House endrer navn etter oppkjøp - skal levere redaksjonelt innhold

Pressworks har kjøpt opp innholdsbyrået Content House. Nå skifter sistnevnte navn.

Det melder selskapet i en pressemelding. Det nye navnet på Content House blir Pressworks story. 

– Vår strategi med å kjøpe Content House har å gjøre med deres gode posisjon som leverandør av redaksjonelle tjenester. Da vi lanserte Pressworks for fullt i januar i år hadde vi to strategier: Vi ønsket å selge tjenesten inn til innholdstørste markedssjefer, samtidig som vi ønsket å treffe redaksjoner med høyt tempo og stort innholdsbehov, sier Björn Audunn Blöndal, gründer og daglig leder av Pressworks Story ifølge pressemeldingen. 

Pressworks story skal jobbe redaksjonelt, mens morselskapet Pressworks STudio skal fortsette med å levere innhold til markedsavdelinger.

Ifølge pressemeldingen ønsker de å unngå uheldige dobbeltroller og at de leverer til redaksjoner som følger Vær varsom-plakaten. 

– Pressworks Studio er vår hub for kommersielle innholdstjenester. Her skapes og gjennomføres gode konsepter for merkevarer som bruker innhold som markedsføringsteknikk. Her har vi allerede på kort tid klart å gjøre flere spennende prosjekter med store merkevarer, sier Christian Enger, gründer og daglig leder av Pressworks Studio, ifølge pressemeldingen. 

Til toppen