Atle Lessum, kommunikasjonsdirektør i Schibsted.

Schibsted får medhold i Nettbil-konflikten: – En god avgjørelse

– Dette er bra for gründerne, for Nettbil, for Nettbils kunder og for oss i Schibsted, sier kommunikasjonsdirektør Atle Lessum.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Saken oppdateres.

I 2020 satte Konkurransetilsynet og Konkurranseklagemnda en stopper for Schibsteds oppkjøp av tjenesten Nettbil. De mente mat oppkjøpet ville svekke markedskonkurransen, på grunn av konsernets kobling til Finn,.no.

Schibsted gikk til sak mot Konkurranseklagenemnda, og har nå fått fullt medhold i saken. Det skriver avisen Shifter.

– Vi er selvsagt svært glade for at Lagmannsretten har gitt Schibsted medhold i vår anke. Vi har hele tiden ment at oppkjøpet av Nettbil burde vært godkjent, vi mener dette er en god - og riktig - avgjørelse. Dette er bra for gründerne, for Nettbil, for Nettbils kunder og for oss i Schibsted. Det er et omfattende stykke arbeid som er lagt ned i denne prosessen, og vi vil nå også bruke litt tid på å sette oss grundig inn i avgjørelsen fra Lagmannsretten, sier kommunikasjonsdirektør Atle Lessum i Schibsted til Shifter.

Staten må nå betale saksomkostningene på 8,37 millioner kroner.

Powered by Labrador CMS