Morten Johannessen er Discoverys nye sportsdirektør.
Morten Johannessen er Discoverys nye sportsdirektør. (Foto: Ingerid Medhus/Discovery)

FOLK

Discovery gjør endringer i lederkabalen: Dette er konsernets nye sportsdirektør

Morten Johannesen blir sportsdirektør i konsernet etter å ha vært konstituert i rollen det siste året.

Det skriver konsernet i en pressemelding mandag formiddag.

Selv sier Johannessen at han ser frem til oppgavene som venter i jobben han nå har fått på fast basis.

– Jeg er svært takknemlig for tilliten jeg har fått og gleder meg til å lede arbeidet med Discoverys sportsstrategi de neste årene, sier han og legger til:

– Spesielt gleder jeg meg til arbeidet med å videreutvikle Eliteserien som rettighet sammen med fotballen, og til å styrke Discoverys sportsprodukt på Eurosport og Dplay, sier Morten Johannessen, sportsdirektør i Discovery Norge.  

 

– Glad for å få til en rokkering

Samtidig går Eirik Koren over i en ny rolle som editorial manager og kommentator for Eurosport og Discovery. 

Koren har hatt rollen som sportsdirektør siden 2017, og har hatt ansvar for Discoverys første OL og Eliteserien. 

– Jeg er veldig glad for at vi kunne få til en slik rokkering. Jeg har slitt med en skade en periode, men er nå heldigvis i ferd med å restituere, og i denne rollen vil jeg i større grad kunne kombinere det å jobbe operativt i produksjon med innholdsstrategi og utvikling, samtidig som jeg restituer og etter hvert kan bli helt frisk, sier Koren. 

Eirik Koren blir editorial manager og kommentator for Eurosport og Discovery.  Foto: Berit Roald / Scanpix

 

– Har gjort en strålende jobb

Også Discovery-sjef Tine Austvoll Jensen er glad for at både Koren og Johannessen blir med videre.

– Eirik har gjort en strålende jobb i rollen som sportsdirektør. Han har hatt ansvar for noen av de største rettighetene i Discoverys portefølje, og bidratt til at vi i dag har en av Norges dyktigste sportsredaksjoner, sier Jensen og legger til:

– Jeg er derfor veldig glad for at vi får dra nytt av Eiriks kompetanse også fremover, både i forbindelse med innholdsarbeidet og utviklingen av sportsproduktene våre, sier Tine Astvoll Jensen. 

Til toppen