Disse kan vinne mediepris fra Mediaforum - her er finalistene i alle fire kategorier

- Svært høyt nivå, sier juryleder Beathe Stangeland Eide.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Mediaforum har nå offentliggjort de nominerte til årets mediepriser, som deles ut på den tradisjonsrike Mediekonferansen i oktober. Årets konferanse holdes i Strømstad fra 19. til 21. oktober. 

Prisen hedrer gode reklamejobber og mediekampanjer i fire forskjellige kategorier, og juryleder Beathe Stangeland Eide sier det har vært hard konkurranse: 

- Det har vært totalt fire dager med veldig gode diskusjoner i de fire juryene – men det har ikke vært lett. Nivået har vært svært høyt, og i enkelte kategorier så var det virkelig vanskelig å enes om vinnerne.

- Jeg håper på fullt hus også i år når casene presenteres på fagmøtene nå i september, for det er mye inspirasjon og læring i årets finalecases. Uavhengig av kategori, sier jurygeneral Stangeland Eide. 

Juryleder for Mediekreativitet, Anna Gilpin, følger opp: 

- Det er så fint å se hvor høy standard det er på casene. Norske byråer har blitt mye bedre, de utfordrer «status quo» og finner nye, innovativ løsninger som virkelig involverer målgruppene deres

 

Her er årets finalister som skal kjempe om å stå øverst på pallen i Strømstad under Mediekonferansen:

 

Mediestrategi

  • Telenor "Telenor Yng - en lansering på målgruppens premisser" - Starcom
  • Telenor "Telenor bredbånd med Alltid på nett garanti" - Starcom
  • Glava "Glava AS" - Maxus
  • Sunniva "Tine isTe - En forfriskende snuoperasjon" - MediaCom og Apeland 

  

Mediekreativitet

  • Burger King "Burger King of Content" - Starcom, New Work, United Screens
  • Coca-Cola "Coca-Cola Zero sugar på sjekker`n- It`s A match" - Carat, Anti, Isobar
  • Discovery "25 grunner til at Norge slår Tyskland" - Futatsu
  • Norsk Tipping "Telefon til Hamar" - Red Media Consulting, Per Høj
  • Orkla C&S "Årets ondeste kampanje fra Smash" - OMD, Saatchi&Saatchi
  • Tine "Gratulerer med dagen" - Mediacom

 

Mediekanal

  • Color Line "Kan et smil gi lys i horisonten" - Posten Norge - DM
  • Burger King "King Savers" – VGTV - Online video
  • Goman "Brød til folket" - Egmont - Magasin
  • SOS-Barnebyer "Hjem til Jul" - JCDecaux Norge - Utendørs

Mediekampanje

  • Freia "Bygg ditt eget sjokoladehus" - VG/Finn.no
  • Help forsikring "The Lawyer" - Aller Media
  • Lavo "Hvordan lansere ny video-app mot millennials" - MTG TV
  • Statoil "Når gode råd er unge" - Brand Studio
  • Telenor Yng "En lansering på målgruppens premisser" – Egmont

 

Årets juryer har bestått av:

Mediestrategi

  • Sverre Vinje, Carat (juryleder)
  • Anders Aunbu, Creuna
  • Cecilie Skjøren, MediaCom
  • Jan Johnsen, Starcom
  • Kristoffer Kjølberg, Making Waves
  • Mari Myhrbraaten, Vizeum Norge AS
  • Peer Morten Løchting, Mindshare
  • Simen Hanssen, McCann Oslo
  • Thomas Johansen, PHD

Mediekreativitet

  • Anna Gilpin, Posten Norge, (juryleder)
  • Adina Broady Aasebø, InSight
  • Bastian Kløve Braathen, Marvelous Norge
  • Birgitte Christensen, JCP Nordic
  • Bjørn Granlund, New Work
  • Jørgen Sørlie, Plapre AS (Red Gruppen)
  • Kaja Gilje Sekse, SMFB Engine
  • Lena Sarset, OMD
  • Mano Rashidi, United Screens
  • Simen Kjær, Vizeum

Mediekanal

  • Marie-Louise Alvær, PHD (juryleder)
  • Anita Mongia, Facebook
  • Bjørn Erik Broady Aasebø, MTG TV
  • Catharina Kokkim, TRY
  • Cato Lunde, Viacom
  • Chris Tallerås Steen, Aller/Dagbladet
  • Hilde Skomsvold, Schibsted Norge
  • Marius Valle, JCDecaux Norge
  • Rune Espedalen, Nepa Norway
  • Vibeke Brekke, P4

Mediekampanje

  • Sten Bråthen, Mediacom (juryleder)
  • Birgitte Løvaas, P4
  • Espen Barås Bye, TV 2
  • Hanne Eilen Lohne, Mindshare
  • Henrik Staib, Aller/Dagbladet
  • Jo Øystein Slinde, JCDecaux Norge
  • Karianne Thorsrud Fjeldheim, Egmont Publishing
  • Kristian Tanem, IUM
  • Lise Victoria Møller, Los&co
  • Ola Gaute Aas Askheim, Opinion
Powered by Labrador CMS