Børsen-redaksjonen kan juble. Fra venstre: Linn-Christin Marthinussen, Nicolai Eriksen, Martine Lunder Brenne, Lars Martin Gimse og Jon Even Andersen.
Børsen-redaksjonen kan juble. Fra venstre: Linn-Christin Marthinussen, Nicolai Eriksen, Martine Lunder Brenne, Lars Martin Gimse og Jon Even Andersen. (Foto: Frank Karlsen)

DN fryktet ikke konkurransen fra Børsen: Nå er Allers finanssatsing større enn dem

Dagbladets finansnettsted har gått forbi Dagens Næringsliv på nett.

Da Dagbladet lanserte sitt finansnettsted Børsen i fjor høst proklamerte de at de «spiste Finansavisen til frokost, og har planer om å ta DN til kvelds».

Det måltidet er nå inntatt og fortært, ifølge Dagbladet - for Børsen er større enn DN.no på nett, opplyser avisen.

 - Vi har jobbet ekstremt målrettet med å spise innpå konkurrentene, og det er derfor selvsagt helt fantastisk å kunne melde at vi i noen uker nå har ligget stabilt godt over DN.no på unike brukere, sier utviklingsredaktør Martine Lunder Brenne.  

Da Børsen ble lansert i fjor uttalte DNs sjefredaktør Amund Djuve at han ikke fryktet Dagbladet. I hvert fall ikke i konkurransen om betalende abonnenter.

– Det er stor interesse for næringslivsjournalistikk i Norge. Men det er også mange redaksjoner som konkurrerer. I utgangspunktet er ikke Dagbladet den vi frykter mest i konkurransen om å få betalende abonnenter, sa Djuve til Medier24.

Lunder Brenne forteller at DN fortsatt er foran i snitt på sidevisninger, men at Børsen har planer om å gå forbi også der. 

Hun mener Børsen har tatt for seg når det gjelder finansjournalistikken.

- Ved siden av fokuset på vekst, har Børsen også markert seg med dagsordensettende journalistikk – som da vi var første ute med nyheten om bråket i herreklubben Det Norske Selskab og ikke minst avsløringene om flyttebaronen som plukker opp hjemløse på gaten og får dem til å jobbe for 80 kroner i timen, sier Lunder Brenne.

Og legger til:

– Vi lovte «finans til folket», og det leverer vi på stort sett hver eneste dag.

Martine Lunder Brenne, redaktør i Egmonts «Foreldre&Barn»
Martine Lunder Brenne tror Børsen også vil gå forbi DN på sidevisninger.   Foto: Erik Waatland
Til toppen