Gard L Michalsen, sjefredaktør E24, Lucas H. Weldeghebriel, daglig leder Shifter, Aslaug Ingeborgrud Syvertsen, kommersiell leder Shifter, Ragnhild Oskarsen, administrasjonssjef E24 Ida Barth Thomassen, administrerende direktør E24 og 
Per-Ivar Nikolaisen, redaktør Shifter.
Gard L Michalsen, sjefredaktør E24, Lucas H. Weldeghebriel, daglig leder Shifter, Aslaug Ingeborgrud Syvertsen, kommersiell leder Shifter, Ragnhild Oskarsen, administrasjonssjef E24 Ida Barth Thomassen, administrerende direktør E24 og Per-Ivar Nikolaisen, redaktør Shifter. (Foto: Alexandra Gjerlaugsen)

E24 kjøper seg inn i Shifter - skal samarbeide redaksjonelt

– Vi gleder oss til å være med å bygge Shifter videre som en selvstendig nettavis, sier E24-direktør Ida Barth Thomassen.

Næringslivsnettavisen E24 går inn som medeier i gründeravisen Shifter, opplyser Schibsted. 

E24 kjøper 8 prosent av selskapet, og har i tillegg inngått en langsiktig samarbeidsavtale både redaksjonelt og kommersielt.

– Vi gleder oss til å være med å bygge Shifter videre som en selvstendig nettavis, samtidig som vi samarbeider på en måte som kan styrke begge mediehusene, sier E24-direktør Ida Barth Thomassen.

– E24s store ambisjoner fremover handler blant annet om å nå dagens og morgendagens ledere, og Shifter når mange av disse i det de selv omtaler som «morgendagens næringsliv». De har bygget en merkevare, posisjon og community som er veldig interessant, og en god match for våre strategier, sier Thomassen. 
 
Shifter-gründerne Per-Ivar Nikolaisen og Lucas Weldeghebriel gleder seg til å samarbeide med E24 og Schibsted.
 
– Shifter har bygget en solid posisjon blant teknologigründere og fremoverlente, unge næringslivsledere. Nå var tiden inne for å skalere både innholdet og selskapet. Vi kan ikke tenke oss en bedre partner enn E24 og Schibsted, som har en track record i å få selskaper til å vokse, sier Weldeghebriel.
 
Nikolaisen mener Shifter og E24 vil utfylle hverandre godt.
 
– Der de er store og har bredt gjennomslag, er vi små som gir oss en litt annen fart og mulighet til å teste nye konsepter, samt nå litt andre målgrupper enn dem breddemediene tradisjonelt har skrevet for, sier han.
 
– Sammen får vi både styrke, fart og dybde, men sentralt står et sterkt ønske som vi begge deler: Å bygge de beste produktene vi kan for våre brukere, både redaksjonelt og kommersielt, sier Nikolaisen.
 
Shifter: Per-Ivar Nikolaisen, redaktør, Aslaug Ingeborgrud Syvertsen, kommersiell leder og økonomisjef og Lucas H. Weldeghebriel, daglig leder og journalist.
Shifter: Per-Ivar Nikolaisen, redaktør, Aslaug Ingeborgrud Syvertsen, kommersiell leder og økonomisjef og Lucas H. Weldeghebriel, daglig leder og journalist. Foto: Jan Magnus Weiberg-Aurdal
Til toppen