Jil Molland slutter i Schibsted.

Egmont henter salg- og markedsdirektør fra Schibsted

- Jeg gleder meg til å gå inn i rollen, sier Jill Molland - som forlater Schibsted til fordel for Egmont.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Jill Molland har de siste seks årene hatt ulike roller i Schibsted - blant annet som salgsdirektør for E24 og daglig leder for Schibsted Brand Studio og jobber nå  som leder for markedsutvikling.

Snart bytter hun beite- hun har takket ja til jobb som hun salg- og markedsdirektør i Egmont, skriver selskapet i en pressemelding. 

- Jeg gleder meg til å gå inn i rollen som salg- og markedsdirektør, og til å bli kjent med selskapet og menneskene igjen. Egmont har et strålende utgangspunkt med flinke folk, spennende målgrupper, gode produkter, og en offensiv strategi der det er tatt grep for å fortsette å være en relevant aktør i bransjen. Sammen skal vi ta ut kraften og ytterligere vekst på merkevarene i Egmont Publishing i tiden fremover, sier Jill Molland i meldingen. 

Molland starter i den nye jobben allerede 18. mai og administrerende direktør Nina Vesterby gleder seg over å få Molland med på laget. 

- Vi er meget godt fornøyde med å få Jill Molland inn som vår nye salg- og markedsdirektør. Hun har med seg unik kompetanse innen innsikt og salg, og solid bransjeerfaring gjennom mange år i mediebransjen. Jill var salgsleder i Egmont Publishing fra 2007-2014, og vi er selvfølgelig svært glade for at hun velger å komme tilbake til oss, sier adm. direktør Nina Vesterby i pressemeldingen og legger til: 

- Vi har ambisiøse mål for hva vi skal få til fremover, og for å lykkes må vi må vi fortsette det gode arbeidet for at vi skal vokse både på brukerdrevne og annonsedrevne inntekter. Jill vil få ansvaret for abonnementssalget, annonsesalgsmodellen, Event, CRM og kundesenteret vårt og vil lede ca. 40 ansatte. Det er en svært bred og spennende stilling som vil ivareta hele kundereisen.

Powered by Labrador CMS