Gard L. Michalsen, redaktør og gründer av Medier24.com.
Gard L. Michalsen, redaktør og gründer av Medier24.com. (Arkivfoto: Erik Brenli, Sagat)

Forrige uke var Medier24 større enn både Vårt Land, Sysla og Nationen på mobil. Og dobbelt så store som Morgenbladet

TRAFIKK: Når sant skal sies var forrige uke spesielt god. Men det var ikke så unikt: Snittet for Medier24.com gjennom høsten er nå på over 40.000 unike brukere hver uke.

Helt siden starten for snart to år siden har trafikken på Medier24 vokst - som et nytt nettsted gjerne gjør. 

Men i høst har den vokst videre i et enda høyere tempo.

Det har naturlig nok sammenheng med at vi har doblet bemanningen, og slik kunnet levere både flere saker, bedre saker og en bredere dekning - med duracellkaninen Erik Waatland fra Trøndelag som tilflyttende mediejournalist i Medier24.

ERIK WAATLAND, journalist og vaktsjef i Medier24. (Foto: Gard L. Michalsen)
ERIK WAATLAND, journalist og vaktsjef i Medier24. (Foto: Gard L. Michalsen) Foto: Gard L. Michalsen

LES OGSÅ fra september: Voldsom trafikkvekst for Medier24 i høst. Nær 40.000 ukentlige brukere i snitt siste fire uker

Da vi sist omtalte våre trafikktall i midten av september, skrev vi at høstens fire første uker var gjort opp med et snitt på 38.933 unike brukere - totalt for desktop og mobil.

Alt dette ifølge TNSlistene.no, Norges eneste offisielle og uavhengige trafikkmåling for nettaviser.

Nå har vi passert dette igjen:

Fra midten av august og ut forrige uke, har snittet på ukentlige brukere passert 40.000 - og er på 42.160.

Bortsett fra uke 33 har ingen uker i høst vært under 30.000 brukere.

 

Og som tabellen viser, har veksten de siste ukene akselerert, med henholdsvis 46.657, 40.828 og 76.407 unike brukere de ukene.

Veksten kommer på flere områder:

  • Flere forsidevisninger og «lojale» brukere.
  • Saker som treffer meget godt i vår kjernemålgruppe, gjennom blant annet sosiale medier.
  • Og noen saker som også treffer også utenfor vår kjernemålgruppe, og gir svært gode lesertall.
  • Noen av disse sakene blir også sitert på NTB og havner dermed i flere medier med lenker, og iblant også på SOL.no. Men det er ingen primærkilde for trafikk for oss.

Dette er ingen laurbær å hvile på - vi er på ingen måte i noe mål.

Og vi er definitivt ikke der at 40.000 unike brukere kommer av seg selv hver uke.

Vi vil sikkert ha uker med ingenting som «topper», og kanskje også noen uker på under 30.000 brukere.

Men å slå fast at Medier24 nå har et snitt på over 40.000 unike brukere i uka, er selvsagt gøy.

Ukentlige, unike brukere på mobil, forrige uke. (Faksimile: TNSlistene.no)
Ukentlige, unike brukere på mobil, forrige uke. (Faksimile: TNSlistene.no) Faksimile: TNSlistene.no

Og så er det gøy, men kanskje nettopp mer det enn viktig, å konstatere at vi med 41.815 unike brukere på mobil forrige uke er større enn ganske mange andre. 

Det er flere enn for eksempel Vårt Land (41.250), Sysla.no (37.425) og Nationen (30.253).

Og dobbelt som mange som Morgenbladet med sine drøyt 21.000 brukere forrige uke.

Det kommer vi ikke til å være hver uke.

Men vi kommer til å jobbe like hardt hver uke for å få mest mulig og best mulig innhold ut til våre lesere.

Som heldigvis velger å lese det. Tusen takk for det!

 

 

PS: Ingen av våre konkurrenter, som Journalisten eller Kampanje.com, har offisielle trafikktall å vise til. De er med andre ord ikke noe vi kan sammenligne oss med.

Til toppen