Kenneth Tjønndal Pettersen til Umoe Restaurants.
Han bytter parabol med pizza: Kenneth Tjønndal Pettersen (43) blir kommunikasjonsdirektør i Umoe Restaurants
Skal kommunisere for kjeder som Peppes Pizza, Starbucks og TGI Fridays.
Umoe Restaurants har ansatt Kenneth Tjønndal Pettersen (43) som ny kommunikasjonsdirektør, opplyser selskapet.
Han går inn i konsernledergruppen og vil ha det overordnede ansvaret for utvikling og implementering av konsernets kommunikasjonsstrategi.
- Vi ønsker å styrke vår synlighet og kjennskap i markedet, øke fokuset på samfunnsansvar og utvikle vår internkommunikasjon i tråd med dette. Derfor var det riktig tidspunkt for å få denne rollen på plass. Jeg er sikker på at Kenneth kommer til å bli en verdifull ressurs i konsernledelsen og selskapet med sin brede og tunge erfaring, sier konsernsjef Sverre Helno.
Umoe Restaurants AS er blant de største i Skandinavia, og driver blant annet kjeder som Starbucks, Peppes Pizza, TGI Fridays, Blender og Burger King.
- Umoe Restaurants er et ambisiøst og solid selskap hvor jeg ser frem til å jobbe med sterke merkevarer som er en sentral del av hverdagen til veldig mange, sier Kenneth Tjønndal Pettersen.
- Med rundt 400 serveringssteder og 9000 ansatte skapes det store verdier og vi er vi i en unik posisjon til å utgjøre en positiv forskjell i hverdagen til mange mennesker og det gleder jeg meg enormt til å vise verdien av.
43-åringen har en bred erfaring fra kommunikasjonsfaget, og har siden 2010 vært kommunikasjonsdirektør i Canal Digital. Før dette var han med på å etablere PR-byrået MSL i Norge, han har vært informasjonssjef for McCann, jobbet for Kavli-konsernet og Geelmuyden Kiese. Tjønndal Pettersen tiltrer sin nye stilling 1. juni.